به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید پس از موفقیت چشمگیر در کاهش تورم در کشور از 44 به کمتر از 10 درصد، با رکود در کشور مواجه شد و سعی کرد در دوره های مختلف با تعریف بسته های حمایتی، در بخش های مختلف اعتباری، تسهیلات، مسایل بانکی و بیمه ای، سعی در کمک به خروج تولید در کشور از رکود داشت.
در 2 سال گذشته، دولت با تعریف کارگروهی به نام تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران، در کنار ارایه تسهیلات رونق تولید، برای رفع مشکلات بانکی، بیمه ای، بدهی ها ومعوقات مختلف تولیدکنندگان ، چاره‌اندیشی و تصمیم‌گیری کرده و گام هایی برای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان برداشته است.
سهمیه استان سمنان از تسهیلات رونق تولید در سال 96، چهار هزار و 600 میلیارد ریال بود که این رقم با دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای سال 97، رشد 2 برابری داشته و به 9 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است،
در استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی وجود دارد و سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
صنعت در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان بخشی قابل توجه است زیرا سهم 38 درصدی در اشتغال شهروندان این استان دارد، بیش از 90 درصد صنایع در استان سمنان از نوع کوچک و متوسط است و چشم صنعت این استان به کلید دولت تدبیر و امید دوخته شده تا کورسوی امید را برای آینده صنعت استان روشن نگه دارد.
با وجود بهبود شاخص های اقتصادی کشور در سال‌های اخیر همچنان اخباری از مشکلات متنوع کارخانه های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی از زبان صنعتگران به گوش می رسد که عمده مشکلات ناشی از کمبود زیرساخت، آب مورد نیاز و بازار فروش تولیدات واحدهاست
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: متوسط آمار بیکاری در این استان تا پایان سال جاری از 9.8 درصد به هفت درصد کاهش می یابد.
علی اصغر جمعه ای افزود: در سال 96 بیش از هشت هزار شغل با ارایه تسهیلات رونق تولید چهارهزار میلیارد ریالی در سمنان ایجاد شد که امر در کاهش آماربیکاری در این استان کاهش قابل توجه ای دارد.
وی با بیان این که، براساس برآورده های اولیه تا پایان امسال با خارج شدن واحدهای صنعتی و تولیدی از رکود برای بیش از 13 هزار نفر در سمنان شغل ایجاد می شود اظهارداشت: با تعهد بانک های عامل بیش از چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال 97 به واحدهای صنعتی نیمه فعال این استان پرداخت می شود.
جمعه ای اضافه کرد: جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش اشتغال در سمنان از برنامه های کوتاه و میان مدت مسوولان استان بوده و حضور فعالان اقتصادی از جمله از کشور آلمان برای راه اندازی نیروگاه های بادی در دامغان از اقدامات مثبت دولت تدبیر وامید است.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد: تا پایان امسال بیش از 300 فعال اقتصادی از کشورهای مختلف جهان برای شناسایی مهمترین ظرفیت های اقتصادی به سمنان سفر می کنند.
وی تصریح کرد : با توجه به کمبود آب در سمنان توجه دولت دوازدهم برای افزایش رونق کسب و کار راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی کم آب بر در این استان است.
جمعه ای تصریح کرد : تنها راه افزایش اشتغال در سمنان برگزاری همایش های سرمایه گذاری متعدد است و با این راهبرد ارزشمند می تواند برای توسعه و آبادانی را برای این استان به ارمغان آورد.
به گزارش ایرنا، سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.