به گزارش ایرنا، سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به روز جوان نامگذاری شده فرصتی را برای تجلیل دولتمردان از جوانان فعال و موثر در حوزه های گوناگون فراهم می آورد. امسال همانند سال گذشته، به همت اداره ورزش و جوانان شاهرود و یکی از سازمان های مردم نهاد وابسته به این اداره، طی آیینی شاد و با حضور گسترده خانواده ها از 30 جوان برتر شهرستان تقدیر شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در این آئین که چهارشنبه شب در سرسرای شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، افزود: جوانان سرمایه های اصلی کشور برای توسعه همه جانبه بوده و برطرف کردن مشکلات آنان از راهبردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.
مجید محمدی گفت: در چند سال گذشته گام های بسیار ارزشمندی برای اشتغالزایی و تامین امکانات رفاهی جوانان برداشته شده و نتایج مطلوبی هم در پی داشته است.
وی تعیین روزی برای تقدیر از جوانان برتر را نشانه توجه نظام به جوانان خواند و گفت: حضرت علی اکبر(ع) الگوی بسیار شایسته ای برای جوانان ایران است .
رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود از صدور 50 'کارت جوان ' برای جوانان شاهرودی خبرداد و گفت: این کار برای نخستین باراست که در یکی از شهرستان های کشور انجام می شود.
محمدی ادامه داد: این افراد با در اختیار داشتن این کارت می توانند از برخی خدمات دستگاه های اجرایی به صورت رایگان بهره مند شوند.
وی از اجرای بیش از 40 عنوان برنامه در هفته جوان خبر داد و گفت: بیش از یکهزار و 57 پایگاه اوقات فراغت از ماه آینده آماده ارائه خدمت به نونهالان، نوجوانان و جوانان شاهرودی هستند.
وی برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای هویت بخشی به جوانان را از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه دانست و یادآور شد: دولت آمادگی دارد با اعطای مجوز به جوانان در قالب تشکل های مردم نهاد با موضوعات گوناگون فرهنگی، هنری، گردشگری، ورزشی، آموزشی و اجتماعی انجام برخی از کارها را به آن ها واگذار کرده و هدایت، نظارت و سرپرستی را بر عهده بگیرد.
محمدی به اجرای برنامه های مختلف در حوزه ازدواج جوانان هم اشاره کرد و افزود: پارسال جشن ازدواج بیش از 450 زوج شاهرودی به همت یکی از سازمان های مردم نهاد برپا و 18 کارگاه آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج نیز برای دختران و پسران علاقمند برگزار شده است.
وی تاکید کرد: فعالیت هر 2 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج استان سمنان در شاهرود بیانگر ظرفیت بالای این شهرستان در پرداختن به موضوع ازدواج است.
بنا به اعلام ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود 108 مصوبه نتیجه برگزاری 10 نشست این ستاد در سال 96 است. همچنین برخی از دستگاه های عضو این ستاد همچون هلال احمر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فنی و حرفه ای خواهران بیشترین حضور و همکاری را با این ستاد داشته و در برابر آن ها، اداره های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار و دادگستری کم ترین میزان مشارکت حتی در نشست های این ستاد را به خود اختصاص داده اند.
همچنین تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در شاهرود فعالیت داشته اند که اکنون این آمار به 18 تشکل افزایش یافته است.
در شهرستان 240 هزار نفری شاهرود 30 هزار دانشجو در 17 موسسه آموزش عالی تحصیل می کنند و همچنین 15 هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در رشته های گوناگون به فعالیت می پردازند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.