به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید پوشش بیمه همگانی سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و به خصوص برای افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها، تحقق یافت؛ نزدیک به 84 درصد خانوارهایی که زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند ، کمتر از یک میلیون تومان در ماه درآمد داشتند.
پوشش بیمه همگانی در شمار بزرگترین طرح های اجتماعی دولت تدبیر و امید بود که توانسته است سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.
با اجرای بیمه همگانی سلامت (صدور رایگان دفترچه بیمه) بسیاری از شهروندان روستایی که پیش از این توان مراجعه به مراکز درمانی برای مداوای خود را نداشته و با کابوس درد دست و پنجه نرم می کردند، این طرح را مرهمی بر درد خود دانسته و با کمترین نگرانی به بیمارستان ها مراجعه می کنند.
در دولت تدبیر وامید حدود 243 هزار نفر از مردم استان سمنان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و در چهار سال گذشته 41 مرکز درمانی و بهداشتی در روستاهای استان راه اندازی شد.
حدود 70 تن از پزشکان و پرستاران استان در مناطق محروم و روستایی فعالیت می کنند که این امر نمونه از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر وامید برای افزایش عدالت اجتماعی در جامعه است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: تمامی مراکز درمانی شهری و روستایی این استان از کادر درمانی مناسب برخوردار هستند و در 41 درمانگاه روستایی استان 74 پزشک و پرستار فعالیت دارد.
رضا ممتحن افزود: بیشتر این مراکز از محل مناسبی برای اسکان برخوردارند و توجه به رفاه نیروهای درمانی در مناطق محروم همواره در اولویت اداره بیمه سلامت استان است.
وی با اشاره به تفاهم نامه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود گفت: براساس مفاد این تفاهم نامه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان موظف به تامین پزشک و نیروی درمانی مورد نیاز و خدمات اولیه آزمایشگاهی و خدماتی موردنیاز برای همه مراکز روستایی استان شدند.
ممتحن تصریح کرد : ارایه خدمات درمانی بهداشتی در مناطق روستایی در کاهش مهاجرت تاثیرگذار است و خدمات بهداشتی-درمانی ارایه شده در سال‌های اخیر در نقاط محروم استان تا حد زیادی از کوچ جوامع روستایی و عشایری به شهرها که مشکلات زیادی به همراه دارد، کاسته است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 243 هزار نفر از جمعیت استان زیر ‌پوشش بیمه سلامت هستند که 61 هزار نفر آنها کارکنان دولت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان این که بیشتر خدمات بیمه سلامت رایگان است، افزود: 75درصد جمعیت زیر‌پوشش این بیمه بدون پرداخت وجه است.
وی ادامه داد : کاهش هزینه‌های اضافی به‌گونه‌ای که به کیفیت خدمات بهداشتی - درمانی ارایه شده آسیب وارد نکند از مهمترین رویکردهای این اداره کل در سال 97 است و تاکنون در این راستا نشست‌های مختلفی با روسای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دیگر دستگاه‌های متولی در این ارتباط برگزار شده است.
ممتحن اضافه کرد : بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش بزهکاری های اجتماعی و افزایش امنیت روانی و احساس آرامش در جامعه بودیم و باید این طرح مهم برای کاهش دغدغه مردم برای تامین هزینه درمانی بیش از پیش ادامه یابد.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد : اکنون بیش از 109 هزار و 30 نفر از اقشار روستایی سمنان از مزایای بیمه سلامت بهره مند هستند که از این میزان، بیش از 36 درصد روستاییان سمنان و 50 درصد از روستاییان شاهرود زیر پوشش این بیمه قرار دارند و جایگاه استان در پوشش بیمه ای اقشار محروم و کمتر برخوردار نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.
وی ادامه داد : 449 بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، دیابت، دیالیزی و پیوند کلیه در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ماهیانه چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه درمانی این بیماران است.
وی خاطرنشان کرد : 165 بیمار دیالیزی و 170 بیمار ام. اس به ترتیب بیشترین بیماری های خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند که عمده خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، تاکنون 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند و میزان رضایت مردم استان سمنان از اجرای طرح تحول سلامت 86 درصد است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.