به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان ارشد ارتش در این استان به مناسبت 29 فروردین گرامیداشت روز ارتش در دفتر کارش ، افزود: ارتش در جمهوری اسلامی خوشنام است و این خوشنامی به خاطر سابقه خدمت به نظام اسلامی است.
وی با بیان این که ارتش در دل مردم جای دارد، خاطرنشان کرد : سابقه خوب ارتش یک روزه نیست و در طول انقلاب ارتش دارای کارنامه‌ای روشن است.
وی با اشاره به پیشتازی ارتش جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف ، یادآور شد: کار نیروهای مسلح کاری عاشقانه و برای خداست زیرا در مسیر اهداف نظام اسلامی است.
وی شهدای ارتش مانند شهید بابایی و شهید صیادشیرازی را شخصیت‌هایی نمونه دانست و افزود : این شهدا ثابت کردند رستگاری در نیروهای نظامی جز در پیوند با ولایت راه دیگری ندارد.
امام جمعه سمنان با اشاره به حضور روحانیت به نمایندگی در نیروهای نظامی، گفت: این مساله در جمهوری اسلامی برکت و رحمت است و باید قدردان آن بود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در این دیدار تصریح کرد : خدمتگزاری ارتش به نظام اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر نیروهای مسلح مایه افتخار است.
امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا فخرآبادی ادامه داد : نامگذاری این روز از سوی امام خمینی(ره) مهر تایید بر خدمتگزاری و پاینبدی ارتش جمهوری اسلامی به آرمان های انقلاب بود.
وی به برخی از دستاوردهای ارتش در تثبیت انقلاب در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد : در صحنه های مختلف انقلاب ارتش وفاداری، پایبندی و ولایتمداری خود را اثبات کرده است.
وی رژه یگان های مختلف نظامی در شاهرود در روز 29 فروردین ، دیدار فرماندهان ارتش با امامان جمعه، مسابقات ورزشی در یگان‌های مختلف، پیاده روی خانوادگی و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان را از جمله برنامه های گرامیداشت روز ارتش برشمرد.
لشکر 58 تکاور ذوالفقار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دارای 2 تیپ عملیاتی 158 و 258 در استان سمنان مستقر است و یکهزار و 813 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.