سرهنگ سید مجتبی اشرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد 41 درصدی کشف کالای قاچاق در سال گذشته در مقایسه با سال 95، افزود : پارسال 329 پرونده قاچاق کالا در شاهرود تشکیل شد که برخی از آن ها در اداره تعزیرات حکومتی و برخی دیگر در دادگاه ها رسیدگی شد.
وی ارزش کالاهای کشف شده سال گذشته را 44 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : بیشتر این کالاها عبوری بوده و توسط ماموران پاسگاه شهید نوری کشف شده اند و مقداری از صنف های سطح شهر جمع آوری شده است.
فرمانده نیروی انتظامی شاهرود سوخت، پارچه، انواع شکلات، لوازم آرایشی-بهداشتی، کالای پزشکی، لباس و لوازم یدکی خودرو را از از جمله مهمترین کالاهای قاچاق برشمرد و اضافه کرد : ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی کالای قاچاق 20 میلیارد ریال بود.
اشرفی بر تلاش مضاعف ماموران این نیرو برای اجرایی شدن شعار سال، تاکید کرد و اظهار کرد : مبارزه جدی با قاچاق کالا یکی از اصلی ترین راه های حمایت از کالای ایرانی است و پلیس در این راه نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه هاست.
وی همچنین نبود فضای مناسب برای تخلیه کالاهای کشف شده را یکی از چالش های نیروی انتظامی برشمرد و بیان داشت : ماه دی سال گذشته سازمان اموال تملیکی بخشی از کالاهای ضبط شده را در تملک خود قرار داد اما اکنون انبارهای موجود پر شده و برای تخلیه بار با مشکل رو به رو هستیم.
پاسگاه شهید نوری یکی از مهم ترین ایست و بازرسی های استان سمنان است که هر ساله بخش زیادی از کشفیات این استان در آن صورت می گیرد.
بخش زیادی از کشفیات این پاسگاه مانند انواع سوخت مربوط به کالاهای عبوری است که از استان های شرقی به دیگر نقاط کشور حمل می شوند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.