سلیمان نیک سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود : هدف از این تفاهم نامه کمک به آموزش مهارت ها به دانشجویان حین تحصیل در کشور است.
وی با اشاره به این که دانش آموختگان دانشگاه پس از پایان تحصیلات با مشاهده بیکاری به سمت مهارت های مهارتی گرایش می یابند، خاطرنشان کرد : به این شکل دانشجویان دوبار آموزش ها را یکی در دانشگاه و دیگری پس از دانشگاه فرا می گیرند.
وی با بیان این که حدود 40 درصد از مهارت‌آموزان فنی و حرفه ای را دانش آموختگان تشکیل می‌دهند، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه سعی می شود متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان حین تحصیل برای آنان دوره های مهارتی در نظر گرفته شود که بسیار تاثیرگذار است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور یادآور شد : با این آموزش مهارتها به دانشجویان حین تحصیل استانداردسازی و متناسب می شود تا اشتغال‌پذیری آن ها بیشتر شود.
وی جامعه هدف تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه ای و وزارت علوم را دانشجویان همه رشته ها ذکر و تاکید کرد : این طرح از امسال و با جدیت در فصل تابستان و تعطیلی دانشجویان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد : اجرای آموزش دوره های مهارتی دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی آنان از دانشگاه های مطرح و در مراکز استان ها آغاز می شود.
نیک سرشت بیان داشت : این سازمان نهادی آموزش‌دهنده است و آموزش‌گیران در صورت ایجاد کسب و کار به صورت تعاونی، می توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند.
با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور امروز 2 مرکز این سازمان در شهرستان های مهدیشهر و سمنان افتتاح شد.
اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان 12 مرکز ثابت با 18 شعبه و 86 مرکز فعال غیردولتی دارد.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.