ایرج رییسیان شامگاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بارندگی های شدید امروز سبب آبگرفتگی چند واحد مسکونی در روستای زرگر آباد دامغان وجاری شدن سیلاب در جاده های روستایی بیارجمند و روستاهای پشت بسطام در شهرستان شاهرود شد.
وی اظهارداشت : همچنین بارش شدید تگرگ، ترافیک سنگینی را در ورودی شهمیرزاد و دربند مهدی شهر ایجاد کرد که اکنون ماموران پلیس راه مشغول هدایت و کنترل ترافیک و عوامل راهداری مشغول پاکسازی محور هستند.
وی با توجه به ‌پیش بینی هواشناسی درباره بارش باران ، تگرگ و در نقاط کوهستانی در 48 ساعت آینده از مردم خواست تا از تردد و مسافرت غیر ضروری در نقاط کوهستانی و روستایی این استان پرهیز کنند.
فرماندار دامغان گفت: بارندگی شدید صبح امروز به شماری از واحدهای مسکونی و باغ های شهر امیریه و روستاهای همجوار این شهر خسارت زده است.
علی اصغرمجد با بیان این که میزان خسارت وارده در دست بررسی است، ادامه داد: از ساعات اولیه بارش شدید باران، تمهیدات لازم به منظور آگاهی بخشی به افرادی که در مسیر سیلاب قرار داده شد.
وی ادامه داد : سیل در شهر امیریه از مسیر رودخانه حرکت کرده و به خارج شهر هدایت شد اما به علت شدت بارندگی، آب این رودخانه سرریز شده و به آبگرفتی بخشی از معابر منجر شده است.
هواشناسی سمنان روز گذشته نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داده بود.
بخشدار بیارجمند شهرستان شاهرود گفت: بارش شدید باران که از عصر روز جمعه در این منطقه آغازشده بود به برخی مزرعه ها، چاه های کشاورزی و راه های روستایی خسارت زد.
روح الله کریمی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : عصر شنبه در روستای زمان آباد حدود 6 دقیقه تگرگ بارید که به برخی از باغ ها و مزارع خسارت زده است.
وی تصریح کرد : در روستاهای احمدآباد و صالح آباد بارش داشتیم اما خسارتی تاکنون اعلام نشده است.
کریمی با بیان این که تعدادی از دهانه پل های این منطقه کشش سیلاب را نداشتند ، افزود: این امر موجب شد تا در برخی نقاط سیلاب از مسیر رودخانه ها خارج شده و به زمین های کشاورزی و چاه های آب صدمه بزند.
بخشدار بیارجمند ادامه داد : در روستای تلخاب هم تعدادی از چاه های آب کشاورزی خسارت دیده و سد خاکی نیمه کاره روستای حجاج نیز خسارت شدید دیده است.
وی همچنین از خسارت وارده به راه روستاهای مزینان و احمد آباد اشاره و اضافه کرد : برآورد خسارت در دست بررسی است.
بخشدار بیارجمند گفت: برق 6 روستای شرق زمان آباد مانند فریور و صالح آباد به همین دلیل، قطع است و کارکنان اداره توزیع برق در حال رفع مشکل هستند.
کریمی گفت: از صبح امروز کارکنان اداره راه در حال مرمت راه های خسارت دیده هستند، اما به خاطر ادامه بارش باران هنوز برخی از راه های روستایی بازگشایی نشده اند.
بخش بیارجمند شاهرود با 40 روستا در 110 کیلومتری شاهرود قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
6701/6026/7339/9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.