ابوالفضل حسن بیگی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون در کشور وحدت کلمه برای استفاده از پیام رسان داخلی وجود دارد و بین قوا این اهتمام برای تقویت توان داخلی در این زمینه شکل گرفته است.
وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مبتنی بر تلفن همراه، گفت: شبکه اجتماعی امروز به جایگاه و پایگاهی خطرناک تبدیل شده که در اختیار سازمان های جاسوسی دنیا قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: استفاده از پیام‌رسان خارجی در شرایط کنونی منافع و امنیت ملی کشورهای دنیا را به خطر انداخته تا جایی که کشورهایی مانند روسیه و ژاپن به دنبال تقویت پیام رسان های داخلی هستند.
حسن بیگی اضافه کرد: آمریکایی‌ها حتی نسبت به امنیت داخلی خود با وجود برخی برنامه های فضای مجازی احساس خطر کرده اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ای مانند تلگرام در جهان 200 میلیون کاربر دارد که 40 میلیون از آن در ایران است، بیان کرد: طبق این پیام‌رسان فضای مجازی در دو روز 2 میلیارد دلار در ایران خرید و فروش شد در حالی که در این دو روز 100 میلیون دلار هم خرید و فروش نشده است و این مساله باعث افزایش قیمت دلار شد که قصد بود تا هفت هزار دلار هم برسد.
وی اضافه کرد: برخی در کشور آلت دست برخی ترفندها در شبکه های اجتماعی قرار گرفتند و بر خلاف برنامه ها، به مساله گرانی دلار دامن زدند.
وی درباره برنامه جمهوری اسلامی درباره پیام‌رسان‌ها، گفت: جمهوری اسلامی اکنون به دنبال تقویت پیام رسان های داخلی است، پیام رسان سروش برای پوشش عضویت تا 15 میلیون نفر و تعداد دیگری از پیام رسان های داخلی نیز تا سقف پنج میلیون عضو را اعلام آمادگی کرده است.
حسن بیگی افزود: دیگر فعالان فضای مجازی از بخش خصوصی وارد شده اند و در حال اخذ مجوز هستند تا در مجموع پیام رسان های داخلی تا پوشش 50 میلیون نفر قابلیت پیداکنند تا کشور از معضلی مانند مشکل تلگرام را برطرف کند، زیرا این پیام‌رسان به طور کامل در اختیار عربستان سعودی قرار گرفته و هزینه هایش را این کشور تامین می کند و سیاستگذاری را عربستان انجام می دهد.
وی تاکید کرد: پیش بینی این است که پیام رسان تلگرام در ایران فیلتر می شود، مدیران تلگرام در گذشته مذاکره ای با ایران نداشتند ولی به تازگی با دیدن جدیت ایران مدیران تلگرام تمایل به مذاکره با ایران نشان داده اند، ولی اجماع درونی کشور بر فیلتر کردن تلگرام است.
وی گفت: زمان فیلتر تلگرام بستگی دارد به زمان رسیدن پیام رسان های داخلی به مرحله ای که قابلیت پوشش 50 میلیون عضو و کاربر را داشته باشد.
وی تاکید کرد: از نظر زیرساختی پیام رسان های داخلی توان لازم را دارند و تسهیلاتی از گذشته برای تقویت آنها درنظر گرفته شده است، فقط در حوزه فنی عقب بودند که تعهد داده اند برای رسیدن به ظرفیت لازم تلاش کنند.
بر اساس آمار حدود یک پنجم از اعضای پیام رسان تلگرام که پیام رسانی غیرداخلی است را ایرانیان تشکیل می دهد و به تازگی چند پیام رسان داخلی مانند سروش درحال تقویت برای استفاده بیشتر ایرانیان است.
6103\6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.