مدیرکل راه و ترابری استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، مقدار اعتبار موردنیاز برای تکمیل این محور ارتباطی را حدود 50 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
سیدعبدالمجید نژاد صفوی با بیان این که، در صورت تخصیص اعتبار این محور آماده آسفالت است، افزود :عملیات آسفالت این محور به طول 80 کیلومتر باید در دهه فجر سال گذشته انجام می شد اما اکنون با کمبود قیر مواجه هستیم.
وی اظهارداشت: اعتبارات سال 96 برای اتمام این طرح ، حدود 43 میلیارد ریال بود که تا به امروز ریالی از آن تخصیص پیدا نکرد و با این شرایط این اداره کل خود را محدود به اعتبارات نکرده و کار راهسازی را با جدیت دنبال می کند.
وی با اشاره به این که، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای اتمام این طرح قول همکاری داده است، خاطرنشان کرد : با توجه به این که قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در ساخت آزادراه‌های استان مشارکت دارد با رایزنی صورت گرفته مقرر شد با مساعدت اداره راه ادامه محور بیارجمند - خانخودی در محدوده استان های سمنان و خراسان شمالی را برعهده گیرد.
نژادصفوی با بیان این که، حدود 60 کیلومتر این محور در استان سمنان و 20 کیلومتر در استان خراسان شمالی قراردارد، گفت: با راه اندازی و ارتقای محور بیارجمند به بردسکن و کاشمر مسیر طبس به بردسکن و سبزوار تا شاهرود 152 کیلومتر کوتاه تر می شود.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان تصریح کرد: ساخت این محور از سال 1389 به مناقصه گذاشته شد که عملیات خاک برداری و تامین زیرساخت آن برعهده سرمایه گذار بخش خصوصی بود و اکنون با تلاش های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در امر جاده سازی در محورهای استان، تکمیل این طرح به این نهاد واگذار شده است.
وی ادامه داد: یکی از علت های اصلی سوانح رانندگی در محورهای استان طول راه و واژگونی خودروهاست که تکمیل این طرح در کاهش تلفات جاده در سمنان کاهش چشمگیری می گیرد.
نژاد صفوی اضافه کرد: از سال 89 تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شده است و پیش بینی می شود با همکاری قرارگاه خاتم (ص) و با وجود کمبود اعتبار این طرح تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان تصریح کرد : حدود 80 درصد اعتبار هزینه شده برای راه اندازی محور بیارجمند-بردسکن از محل اعتبارات استانی و تنها 20 درصد از محل اعتبارات ملی است و ساخت این محور از سوی وزارت راه و شهرسازی به بخش خصوصی و قرارگاه خاتم(ص) واگذار شده است.
گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده های 6 استان کشور است، این استان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر 60 دقیقه حدود 300 تا 400 وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کنند، در زمان اوج سفرها در هر 60 دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و 200 خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.