ابوالفضل حسن بیکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : توازن قوا در منطقه نشان می دهد آمریکایی ها قادر به حمله به سوریه نیستند، در حالی که رژیم اسرائیل، آمریکا را برای این کار تحریک می کند.
وی خاطرنشان کرد : در باره مساله سوریه و احتمال هرگونه حرکت نظامی، چین در حال پیوستن به روسیه است، انگلیسی ها هرگونه حرکتی را منوط به مطالعه بیشتر می‌دانند و فرانسه نگران سنگین شدن درگیری و به دنبال متقاعد کردن آمریکا برای جلوگیری از هرگونه تحرک نظامی است.
وی با تاکید بر این که دیگر مانند 2 دهه گذشته غربی ها نمی‌توانند به دروغ و با هر بهانه ای با لشکرکشی های نظامی وارد کشورهای خاورمیانه شوند، خاطرنشان کرد : قدرت مقاومت امروز برای همه آشکار شده است و هزینه های جنگ برای غربی ها قابل تحمل نیست.
حسن بیکی با اشاره به این که اکنون مقاومت به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و در صورت هرگونه جنگی در منطقه غربی ها بازنده بزرگ آن هستند، گفت: این دست حرکت های ساختگی و دروغین ترامپ رئیس جمهوری امریکا از طریق رسانه شخصی خود در حد شعار است و واقعیت چیز دیگری است.
وی بیان کرد : مقاومت تنها گوشه هایی از قدرت خود را در سال های اخیر نشان داده است و وحدت و همبستگی بین کشورهای شرق، هر گونه دخالت خارج از منطقه را با شکست روبرو می کند.
وی با بیان این که آمریکایی ها به شدت در منطقه خاورمیانه ضربه خورده اند و در عرصه بین المللی تحت فشارهای روحی و روانی قرار دارند، تصریح کرد : در افکار عمومی داخل آمریکا سیاستمداران باید پاسخگو باشند که در برابر هزینه هفت تریلیون دلاری بابت جنگ ها و کشتارهای مختلف در خاورمیانه چه دستاوردی داشته اند.
حسن بیکی اضافه کرد : آمریکا امروز 20 تریلیون دلار بدهی دارد که سالانه این رقم به خاطر هزینه هایش در خاورمیانه در حال افزایش است.
وی ادامه داد : ترامپ در مساله سوریه ابتدا شعارهایی داد و سپس به دنبال این بود که با راه اندازی جنگ های جدید در خاورمیانه 2 تریلیون دلار از کشورهای عربی دریافت کند ولی با ورود به صحنه متوجه شد تنها قادر به دریافت 500 میلیارد دلار طی چند سال است.
وی درباره هم پیمانان آمریکا در منطقه بیان داشت : در زمان حاضر فقط 2 کشور امارات متحده عربی و عربستان در منطقه با آمریکا همراهی دارند و بیشتر کشورها با مقاومت همراه هستند و دنباله رو سیاست های استکبار در منطقه نمی شوند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی درباره دیدگاه های مختلف داخلی آمریکا درباره تصمیم درباره سوریه و جنگ در خاورمیانه، گفت: بنا به اعلام مسوولان آمریکایی 15 پایگاه نظامی آن ها در خاورمیانه تبدیل به پادگان هایی شده است که سربازان آمریکایی در آن ها به انواع بیماری های روانی مبتلا شده اند.
وی شکست داعش در جنگ های مختلف را باعث ایجاد نفرت ملت های منطقه از عربستان ذکر و اضافه کرد : آمریکا متوجه شده است که درمنطقه دیگر سرباز اجاره ای ندارد زیرا این سربازان از کشورهای مختلف عربی پس از شکست های مختلف، رغبتی برای همکاری با آمریکا ندارند و به همین دلیل ارتش آمریکا وارد صحنه شده است.
حسن بیگی با بیان این که اکنون ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بین دوراهی مانده است، گفت : مجموعه اندیشمندان و مشاوران آمریکا درباره مساله سوریه به رئیس جمهورشان هشدار داده اند که آمریکا نباید وارد جنگ شود زیرا هر گونه جنگ در این منطقه مقدمه نابودی اسرائیل در منطقه است.
حسن بیکی با اشاره به اینکه آمریکایی ها قادر به ایجاد جنگ درازمدت و تمام عیار در منطقه خاورمیانه نیستند، بیان کرد: تنها برای حفظ آبروی بین المللی، پیش بینی می شود آمریکا فقط چند پایگاه را به بهانه تولید بمب های شیمیایی در سوریه بمباران کند.
وی درباره اخبار استفاده از بمب های شیمیایی در سوریه افزود: کمیته حقیقت یاب با حضور در صحنه اعلام کرده موادی که در بمب ها در سوریه استفاده شده شیمیایی نبوده و از نوع شوینده ها بوده است که از بیرون به دست تروریست ها رسیده است.
وی اضافه کرد: با روشن شدن این مساله که بمب های استفاده شده اخیر در سوریه شیمیایی نبوده است، در سطح بین المللی اکنون امکانی برای آمریکایی‌ها به منظور فریب افکار عمومی جهان و دریافت مبالغ کلان از کشورهای عربی وجود ندارد و این بهانه از دست آمریکا گرفته شده است.
حسن بیکی تاکید کرد : اکنون اسرائیل به شدت در منطقه ترسیده است، جهان مشاهده کرد که در موشک باران نقاط حساس عربستان کاری از سپر دفاعی عربستان ساخته نبود و تهدید جدی برای آن ها بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد : موقعیت جغرفیایی مقاومت امروز از محدوده خاورمیانه فراتر رفته است، روسیه اهداف خود را با مقاومت همسو می بیند و چین برای ادامه حیاتش برای پیوستن به مقاومت اعلام آمادگی کرده است.
پس از بمباران شهر دوما در شامگاه شنبه گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بهانه شیمیایی بودن این اقدام، تهدید کرده است که اقدام نظامی علیه سوریه را در دستور کار خود قرار داده است.
سوریه در چند روز گذشته در سایه تهدیدها، اتهام زنی ها و هشدارها به خاطر احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا و برخی متحدانش علیه این کشور، کانون اصلی توجه رسانه ها، کارشناسان و مقام های مختلف جهان قرار گرفته است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.