فرج الله معماری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت برای رفع مشکلات واحدهای دارای بیش از یکصد نیروی انسانی برنامه ارایه دهد چرا که در چند سال گذشته کمترین توجه به این واحدها شده است.
وی اظهارداشت : ارایه تسهیلات ارزان قیمت به منظور اجرای طرح های توسعه ای همواره از دغدغه های اساسی صاحبان واحدهای صنعتی بزرگ کشور بوده است و با پرداخت تسهیلات نرخ سود 15 درصد به این واحدها دولت نه تنها قدمی برای افزایش اشتغال برنمی دارد بلکه باعث افزایش مشکلات اقتصادی این شرکت ها می شود.
وی خاطرنشان کرد : حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند و اگر دولت به معنی واقعی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در کشور در تلاش است باید به مسیر تولید و بازار فروش واحدهای صنعتی را هموار کند.
معماری ادامه داد : نوسانات قیمت ارز باعث بلاتکلیفی صاحبان واحدهای صنعتی برای خرید و فروش محصولات تولیدی شده است و دولت باید هرساله طرح های را برای مشکلات از این دست در اقتصاد کشور در بودجه پیش بینی کند.
رییس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو تصریح کرد : دولت باید زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را فراهم کند و شنیدن صدای درد و دل های تولیدکنندگان اول قدم برای حمایت از کالای ایرانی است.
معماری ادامه داد : دولت اکنون با مشکلات اقتصادی فراوانی دست وپنجه نرم می کند بنابراین با همدلی و هم فکری باید برای سربلندی و آبادانی ایران اسلامی تلاش کنیم.
وی تصریح کرد : کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی اولین اقدام صاحبان واحدهای صنعتی برای تغییر ذائقه مردم به منظور خرید کالای ایرانی است.
شرکت آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 21 هزار و 600 دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی 773 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی 13 میلیون و 800 هزار یورو و با سرمایه در گردش 300 میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای 850 نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت 95 هزارمترمربع و زیربنای 23 هزار مربع در هفته دولت 95 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت با ظرفیت تولید سالانه 500 دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و 496 میلیارد ریال و سرمایه ارزی 18 میلیون یورو و سرمایه در گردش 850 میلیارد ریال برای 1250 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.
در سمنان هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان بیش از 700 هزار نفری دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.