به گزارش ایرنا،برایند اظهارات مسوولان ، چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی بدون مطالعه روی دست دولت دوازدهم مانده است که برای بهره برداری از این طرحها حدود 100 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
53 طرح از مجموع این تعداد طرح های نیمه تمام ورزشی در استان سمنان وجود دارد.
این طرحهای نیمه تمام ورزشی که بدون مطالعه و جانمایی درست در سراسر کشور کلنگ زنی شد و در صورت تخصیص این میزان اعتبار، این طرح ها در هفت سال آینده با اختصاص 27 صدم درصدی ارزش افزوده به بخش خصوصی بهره برداری می شود.
در همین ارتباط، مدیرکل ورزش و جوانان سمنان تعداد طرح های نیمه تمام ورزشی این استان را 53 مورد اعلام کرد و گفت : برای تکمیل این تعداد طرحها به حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
فرزاد فتاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مهمترین طرح های نیمه تمام ورزشی استان، سالن‌ سه هزار نفری شاهرود، سالن 2 هزار نفر دامغان، مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان سمنان، ورزشگاه 15 هزار نفری شاهرود، ورزشگاه پنج هزار نفری دامغان و ورزشگاه پنج هزار نفری گرمسار است.
وی اظهارداشت : با برنامه ریزی های انجام شده از مجموع این تعداد طرحها 23 طرح ورزشی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که ، اعتبارات دولتی در برابر حجم قابل توجه طرح های نیمه تمام ورزشی کشور ناچیزاست، خاطرنشان کرد : باید برای تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام استان بخش خصوصی وارد میدان شود.
فتاحی با بیان این که تخصیص بخشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده براساس برنامه ششم توسعه و بودجه سال 97 برای تامین اعتبار تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی کشور از جمله اقدامات مثبت دولت است، گفت : 16 هزار میلیارد ریال از این محل به بخش ورزش در بخش عمرانی و تکمیل طرح های نیمه تمام کشور برای امسال تخصیص یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به ماده 27 قانون درباره واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، تصریح کرد : زیرساخت های ورزشی استان که مدت زمان زیادی از ساخت و احداث آن ها می گذرد و دچار فرسودگی کامل شدند به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته حدود 10 سالن ورزشی نیمه تمام استان با انجام مراحل اداری به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان در این استان به بهره برداری رسیده است.
در استان سمنان 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان شامل بیش از 20 هزار مرد و بیش از12 هزار زن فعالیت می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.