فرماندار گرمسار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این ارتباط مقدار اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را حدود 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : مدیران دستگاه های اجرایی مربوط برای تکمیل زیرساخت این منطقه ویژه اقتصادی همکاری کنند.
داریوش طاهری با بیان این که به دنبال افزایش سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان هستیم، اظهارداشت : این طرح ملی نقطه عطفی برای توسعه صنعت در غرب استان سمنان است که هم افزایی مجلس و دولت برای اتمام آن حداکثر تا سه سال آینده اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد : حدود یکهزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان گرمسار فعال است که رونق بخشی این واحدها، می‌تواند در افزایش اشتغال و تحقق شعار سال اثربخش باشد.
طاهری با اشاره به این که انجام عملیات زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکنون رضایت بخش نبوده است، یادآور شد : اکنون 360میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های لازم در این منطقه با بخش خصوصی قرارداد بسته‌شده که انتظار می‌رود با همکاری استانداری سمنان بتوانیم در فراهم کردن بخش دیگری از زیرساخت‌ها اقدام کنیم.
فرماندار گرمسار اضافه کرد : این شهرستان به دلیل برخورداری از ناوگان ریلی و جاده ترانزیت و نزدیکی به پایتخت امکان پذیرش و حضور سرمایه‌گذاران را دارد و همکاری با بخش خصوصی و ایجاد فضای لازم برای سرمایه‌گذار می‌تواند امکان توسعه اقتصادی را در استان رقم بزند.
وی با بیان این که باید به دنبال راهکارهایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بود، تصریح کرد : یکی از کمبودهای این منطقه نبود آب است که مانع توسعه صنایع می‌شود، بنابراین با همکاری مدیران استانی به دنبال راهکاری برای رفع این موانع هستیم.
طاهری بیان داشت : تاکنون حدود 30 درصد طرح مخابرات، لوله های انتقال آب و توزیع برق با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام شده است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با 2 هزار هکتار وسعت، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین 95 به تصویب رسید.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در گرمسار واقع شده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.