به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : مدیران پارک علم و فناوری شهرستان های سمنان و شاهرود و تعدادی از فعالان شرکت دانش بنیان، برای عرضه محصولات نیازمند تامین بازار فروش از سوی مسوولان هستند.
وی اظهارداشت : حل مشکلات این فعالان به رفع بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال در جامعه منجر می شود.
وی با تاکید بر این که وظیفه این کارگروه تغییر نگاه درخواست شغل از بخش دولتی به خصوصی است، ادامه داد: تعدادی از دانش آموختگان و متقاضیان شغل می‌توانند در بخش دولتی جذب و بقیه باید به سمت مشاغل خصوصی هدایت شوند.
همتیان با اشاره به ضرورت هم افزایی مدیران برای تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد : در سال گذشته صد درصد از تعهد ایجاد شغل درسمنان عملیاتی شد و باید در ادامه هم تلاش شود تا با هم افزایی همه جانبه آمار بیکاری در جامعه کاهش یابد.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد : طرح‌های ایجاد اشتغالزایی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد باید درحدود 6 ماه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد و تلاش برای افزایش توان واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
همتیان بیان داشت : تا 10 روز آینده دستگاه‌های اجرایی استان موظف به مشخص کردن سهم اشتغال هستند و تا پایان اردیبهشت جمع‌بندی سهم اشتغال سال 97 ، توسط دستگاه ‌های اجرایی نهایی و اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، تعهد اشتغالزایی دولت در سال گذشته برای 970 هزار نفر در کشور و حدود 10 هزار و 400 در استان سمنان بوده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.