به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه روز شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان در سرسرای ولایت فرمانداری، بر نقش اساسی مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد و افزود : حمایت از کالای ایرانی نسخه شفابخش اقتصاد است و در هر شهرستانی باید نسبت به مصرف کالای تولیدی آن منطقه تعصب داشته باشند.
وی اظهارداشت : برای خرید کالاهای مورد نیاز دستگاه های دولتی شهرستان اگر محصولی در شاهرود تولید می شود، باید تولید شهرستان خریداری شود.
امام جمعه شاهرود در این نشست با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی نباید در قالب شعار باقی بماند، بیان کرد: تعصب نسبت به کالای ایرانی باید در سطح ملی وجود داشته باشد و در شهرستان باید محصولات تولید منطقه را خریداری کرد تا بتوان بخشی از مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود.
حجت ااسلام عباس امینی با اشاره به نقش محوری تولیدکنندگان در تحقق شعار سال، یادآور شد : ارایه کالای باکیفیت، مصرف کننده را از خرید محصولات بیگانگان بی نیاز کرده و از سوی دیگر مردم، دولت و تولیدگنندگان هم با هم افزایی می توانند به تحقق شعار سال کمک کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با اشاره به رشد 17 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان، اضافه کرد : بازدید از جاذبه های طبیعی شاهرود با رشد بیش از 100 درصدی رو به رو بوده است.
حمیدرضا حسنی با بیان این که برای نخستین بار در استان سمنان آمار اسکان مسافران نوروزی در یک شهرستان، به بیش از 160 هزار تن رسیده، افزود : این مهم در حالی در شاهرود رقم خورده که نوروز پارسال 127 هزار مسافر در این شهرستان اقامت کردند.
وی با یادآوری این که نمایشگاه های عرضه سوغات و صنایع دستی شاهرود 10 میلیارد ریال فروش داشته اند، اضافه کرد: در این مدت بیش از 50 برنامه آیینی به همراه نوروزخوانی و جشنواره های بومی و محلی برگزار شده و بیش از پنج هزار گردشگر با تورهای رایگان از جاذبه های تاریخی شهرستان دیدن کردند.
شهردار شاهرود به برطرف شدن مشکل البرز شرقی اشاره کرد و گفت: با حمایت های شورای شهر شاهرود و مسوولان این شهرستان، در قالب یک خرد جمعی برند البرز شرقی برای این شهر باقی ماند و شهرداری از فرصت های به دست آمده از تملک زمین های این شرکت برای سال های آتی استفاده می کند.
شهرستان شاهرود با 240 هزار تن جمعیت واقع در شرق استان سمنان با استان های گلستان، خراسان رضوی و اصفهان همجوار است.
7359/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.