به گزارش ایرنا ، علی اصغر مجد روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود : از مجموع یک هزار و 329 مورد تعهد اشتغال این شهرستان در این سال، یک هزار و 223 مورد محقق شده است.
این شهرستان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی اظهارداشت : افزایش ظرفیت اشتغال موضوع اساسی است چرا که با تکیه بر این موضوع می توان مشکلات اشتغال و اقتصادی را رفع و کالای ایرانی را حمایت کرد.
وی افزایش فرصت های شغلی را از مهمترین برنامه های این شهرستان ذکر و اضافه کرد : اکنون 34 درصد اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی است.
به گفته وی از 30 هزار هکتار اراضی این شهرستان، حدود 17 هزار هکتار باغ است که 15 هزار و 800 هکتار آن را پسته تشکیل می دهد که سال گذشته بیش از 40 هزار تن پسته برداشت شد.
مجد تصریح کرد : شهرستان دامغان در بخش صنعت دارای سه شهرک صنعتی مصوب است که در شهرک صنعتی دامغان از 62 واحد دارای مجوز 41 واحد فعال، در شهرک صنعتی صیدآباد 2 واحد صنعتی فعال و شهرک صنعتی دیباج در حال احداث است.
فرماندار دامغان بیان داشت : در حوزه صنعت شهرستان از 104 واحد دارای پروانه فعالیت، 75 واحد فعال هستند که باید موانع واحدهای صنعتی غیر فعال و نیمه فعال برای بازگرداندن به چرخه تولید بررسی شود.
وی سد شهید شاهچراغی و قرار داشتن در کریدور شمال به جنوب را از دیگر ظرفیت های دامغان برشمرد و گفت: این شهرستان از توان بالای اقتصادی در منطقه برخوردار است که از این امر باید به خوبی بهره برداری شود.
وی ادامه داد : از 809 مورد نامنویسی در مراکز کاریابی این شهرستان در سال گذشته، 112 مورد مشغول به کار شدند.
فرماندار دامغان اظهارکرد : در سال 96 تعداد 286 نفر در کارخانه فولاد کویر دامغان مشغول به کار شدند که تا پایان اردیبهشت گام دوم این واحد با 200 نیروی انسانی آغاز به کار می کند.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.