به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود به دلیل از جمله دارا بودن جذابیت های گوناگون طبیعی و تاریخی و واقع شدن در مسیر تهران - مشهد ، در تعطیلات نوروز هر سال بیشترین آمار حضور گردشگران استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.
در آستانه تعطیلات نوروزی امسال هم، برپایی نمایشگاه های نوروزی و فروش صنایع دستی و سوغات، اجرای گروه های هنری آئینی، زیباسازی فضای شهری، اختصاص خوروهای رایگان برای بازدید از مکان های تاریخی به همراه برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال برای معرفی جاذبه های گردشگری شاهرود، برای جذب گردشگران تدارک دیده شد.
این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
فرماندار شاهرود روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد 31 درصدی اقامت مسافران نوروزی به نسبت پارسال، افزود: نوروز 97 بیش از 157 هزار گردشگر در این شهرستان اسکان یافتند در حالی که این آمار در سال گذشته 120 هزار تن بود.
سید محمد رضا هاشمی از افزایش میزان فروش نمایشگاه نوروزی به نسبت مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: غرفه داران نمایشگاه سال گذشته هفت میلیارد ریال از فروش محصولات خود به دست آوردند اما امسال بیش از 10 میلیارد ریال در 85 غرفه نمایشگاهی این شهرستان به فروش رسید.
وی یادآور شد : در این مدت 120 هزار گردشگر از پنج نمایشگاه که در نقاط مختلف شهرستان برپا شده بود، بازدید کردند.
معاون استاندار سمنان با بیان این که شاهرود ظرفیت پذیرش حدود 2 هزار مسافر در هر شب را داراست، اضافه کرد: 600 تخت در هتل ها، مسافرخانه و مهمان پذیرهای این شهرستان آماده اسکان مسافران هستند که حدود نیمی از ظرفیت استان سمنان است.
هاشمی ادامه داد : بیشترین مجوز خانه مسافر استان در شاهرود صادر شده و بیش از 20 اقامتگاه بومگردی در این شهرستان فعالیت می کنند.
شهرستان شاهرود 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی دارد که شامل 63 بنا و محوطه تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
/6026/7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.