به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: از بیست و هفتم اسفند 96 تا کنون، 378 هزار و 867 نفر در این استان اقامت کردند و این در حال است که در مدت مشابه سال قبل، 305 هزار و 224 مسافر نوروزی مهمان استان سمنان بودند.
وی گفت: بر اساس مقایسه آمار اقامت مسافران مشخص شد، میزان اقامت در هتل ها 6.8 درصد، در هتل آپارتمان‌ها 26 درصد و در مهمانپذیرها 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
جهانشاهی با اشاره به افزایش 109 درصدی اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان، گفت: میزان اقامت در اقامتگاههای موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی نیز 147 درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش یافت.
وی با اشاره به کاهش میزان اقامت در زائرسراها و مدارس، افزود: میزان اقامت در زائرسراها 23 درصد و تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان و ... 12 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
وی گفت: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و ... نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان دلیل افزایش اقامت در مراکز زیر نظر این اداره کل را اجرای طرح‌هایی از جمله قرعه کشی خودرو، نوروزگاه‌ها، اجرای برنامه های شاد و مفرح و خدمات‌رسانی شایسته در هتل‌ها و افزایش تعداد اقامتگاههای بوم گردی نسبت به سال قبل اعلام کرد.
این استان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 892372
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.