احمد همتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای تحقق این شعار نباید فقط از بخش دولتی انتظار داشت و هر سه قوا و تمام بخش‌های حاکمیتی برای تحقق آن رسالت‌های خود را دارند.
وی با تاکید بر این که مخاطب شعار سال فقط دولت نیست، خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی فرآیندی است که منحصر به دولت نیست و همه قوا برای عملیاتی شدن آن تکالیفی دارند.
وی یادآور شد : از آنجا که تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی با مباحثی مانند روابط داخلی و خارجی، عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مرتبط است، اجرای درست قوانین داخلی و مناسبات بین‌المللی در کنار هم بیشترین تاثیر را در اجرای شعار سال دارد.
همتی ادامه داد : مهمترین دستاورد تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی، زمینه برای تحقق عدالت در کشور و تولید کالاهایی باکیفیت و رقابت‌پذیر با مشابه خارجی است.
نماینده مردم سمنان ، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ، حمایت از کالای ایرانی را به اقتصاد مقاومتی وابسته دانست و گفت: مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی مانند درون‌زا بودن یعنی لزوم نقش‌آفرینی تمام بخش‌های داخلی در چارچوب قوانین و برون‌گرایی مانند رفع مشکلات ارتباطی بین‌المللی در اقتصاد مقاومتی، با تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گره خورده است.
وی اتکا به علوم دانش بنیان را دیگر اصل اقتصاد مقاومتی برشمرد که در مسیر تحقق شعار امسال نقش مهم دارد و تاکید کرد : استفاده از علوم روز دنیا با استفاده از دانش جوانان باید سرلوحه اقدامات در حمایت از کالای ایرانی باشد.
همتی تاکید کرد : عدالت اجتماعی به عنوان دیگر اصل اقتصاد مقاومتی در مسیر اجرای حمایت از کالای ایرانی به این شکل باید اجرایی شود که با تمام توان باید از رانت، قاچاق و باندبازی در عرصه اقتصاد جلوگیری شود.
وی بیان داشت : تمام بخش هایی که در کشور دارای جایگاه و تاثیر در بین مردم هستند در کنار دولت و حاکمیت باید در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی برای تقویت تولید داخلی ایفای نقش کنند.
سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد.
6103\6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.