به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی روز دوشنبه در نشست شورای اداری مشترک شهرستان های شاهرود و میامی در فرودگاه شاهرود با بیان این که این راه آهن از شاهرود گذشته و اینچه برون گلستان، چابهار و بندرعباس را به یکدیگر وصل می کند ، افزود : اعتبار مطالعه این طرح در بودجه سال 97 لحاظ شده است.
وی با اشاره به دریافت پروانه های استانی منطقه ویژه اقتصادی شاهرود در کمتر از یک هفته، بیان کرد: تصویب ساخت منطقه ویژه اقتصادی شاهرود از شورای عالی مناطق آزاد و مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
حسینی شاهرودی بزرگراه، راه آهن و فرودگاه را سه زیرساخت اصلی توسعه دانست و گفت : قرار گرفتن این سه زیرساخت در فاصله ای کم تر از یک کیلومتر در کنار هم سبب شده تا شهرستان شاهرود بهترین نقطه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باشد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید کارها را مجاهدانه مدیریت و اجرا کرد، افزود: مسوولان باید بدنبال راه حل های قانونی بوده و مسیر انجام کارها را برای مردم هموار کنند.
حسینی شاهرودی با اشاره به افزایش منابع اعتباری برای ایجاد اشتغال در سال جدید، بیان کرد: کمبود نقدینگی فقط یکی از مشکلات اقتصادی است و اگر تمام موانع اشتغال برطرف نشود، این اعتبارات صرف اشتغال نشده و در جاهای دیگر هزینه می شود.
امام جمعه شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه وجود راه های ریلی، هوایی و جاده ای سبب پیشرفت شهرستان های همجوار شاهرود نیز می شود، افزود: فرودگاه باید در سفره مردم اثر بگذارد و نبایدفقط به راه اندازی پروازهای مسافری بسنده کرد.
حجت الاسلام عباس امینی تاکید کرد: این فرودگاه با زحمت و با وجود مشکلات بسیار با کمک مردم و مدیران پیشین و کنونی شهرستان ساخته و توسعه یافته و همه باید نگاهی فرااداری و حتی فراشهرستانی به آن داشته باشند.
مدیرفرودگاه شاهرود هم با بیان اینکه در طول یک سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و کمک های مردمی برای توسعه فرودگاه شاهرود جذب شده، افزود: فرودگاه شاهرود همه زیرساخت های فرودگاه امام خمینی (ره) را در مقیاسی کوچک تر دارد.
مرتضی حمیدپور همچنین با بیان اینکه برای نخستین بار فرودگاه شاهرود در ایام نوروز هم برنامه های پروازی دارد، اضافه کرد: سامانه تلفنی 199 برای فرودگاه شاهرود فعال شده و آماده پاسخگویی به مردم است.
وی ادامه داد: به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران در نوروز، اتاق مادر و کودک در ترمینال فرودگاه راه اندازی شده است.
حمید پور یادآور شد: استقرار ایستگاه اطلاعات پرواز، آماده سازی ظاهر فرودگاه، راه اندازی سامانه پیامکی و آماده سازی اتاق تشریفات نیز از جمله کارهای انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی است.
همچنین در پایان این نشست، نماینده مردم شاهرود و میامی، فرمانداران این 2 شهرستان و امام جمعه شاهرود از زحمات مدیر فرودگاه شاهرود تقدیر کردند.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
برگزاری نشست مشترک شورای اداری شهرستان های شاهرود و میامی به پیشنهاد نماینده این 2شهرستان و برای بررسی مسایل مشترک آن ها برگزار شد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.