علی‌محمد مؤیدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در نهم و دهم فروردین 97 در روستای بیابانک سرخه برگزار می شود و روستاگردی، کویر نوردی، شترسواری، بیابان‌گردی و دوچرخه‌سواری ازجمله برنامه‌های این طرح است.
وی بابیان این که، از پنجشنبه هفته گذشته بلیت قطار بومگردی تهران بیابانک در سامانه «رجا» به فروش گذاشته‌شده است، اظهارداشت: در نظر داریم تا با افزایش مدت این برنامه در آینده بتوانیم گردشگران را با مناطق دیدنی و طبیعت‌های بکر روستاهای سرخه آشنا کنیم.
وی با بیان این که، با راه‌اندازی قطار گردشگری اقتصاد منطقه و به‌ویژه روستاها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بیش از یکهزار و 500 موسسه گردشگری در ارتباط با مجموعه رجا هستند که این ظرفیت می‌تواند ابعاد گسترده‌ای برای تبلیغات جاذبه‌های گردشگری شهرستان را فراهم کند.
مؤیدی زاده تصریح کرد: آب تلخ و کاروانسرای لاسجرد، آبگرم افتر، مغار افتر، آرامگاه شیخ محمود مزدقانی مومن آباد و دیگر مکان‌های گردشگری می‌توانند در جذب گردشگر و ارتقاء کیفیت این طرح تأثیر گزار باشند.
فرماندارسرخه با اشاره به این که، دنبال تغییر سرخه از معبر به مقصد گردشگری هستیم، گفت: ظرفیت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری وجود دارد که با تفکیک این فرصت‌ها و داشتن برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توانیم ضمن افزایش گردشگران بر رونق اقتصادی و تحقق شعار سال نیز مؤثر عمل کنیم.
آب‌انبار سرخه، مسجد چهل‌ستون، حمام تاریخی بیرون دژ و خانه تاریخی حشمت لشکر ازجمله مکان‌های گردشگری سرخه محسوب می‌شوند.
شهرستان سرخه بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
روستای بیابانک، یکی از روستاهای کویری و بسیار دیدنی ایران است که در 40 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.