به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در نشست شورای اداری استان در سالن یادگار امام(ره)، افزود : اعتبارات دستگاه‌های اجرایی سال 97 در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس عملکرد و میزان تحقق اهداف تعیین شده دستگاه ها خواهد بود.
وی به بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان در بخش اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد : صادرات کالا به میزان 166 میلیون دلار با 26 درصد افزایش، تحقق 102 درصدی سهم اشتغال استان به تعداد 10 هزار و 970 نفر و ارایه چهار هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 789 واحد صنعتی و کشاورزی بخشی از عملکرد این استان بوده است.
چاوشی با بیان این که اشتغالزایی سال 96 در استان مطلوب بود ولی همچنان بیکاری وجود دارد، تصریح کرد : مهمترین مساله اشتغالزایی برای دانش‌ آموختگان دانشگاهی است که فاقد مهارت هستند.
استاندار سمنان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت تدبیر و امید، یادآور شد : در شرایط تحریم های اقتصادی و ضربه های سخت دشمنان به نظام اسلامی، دولت تدبیر و امید با هدایت رهبری توانست در توافقی منصفانه و برد- برد به سود اقتصاد کشور عمل کند و آمار رسمی مبین مثبت بودن عملکرد دولت در سال های اخیر است.
وی به دسیسه های دشمن علیه ایران اسلامی در جنبه های مختلف اشاره و اضافه کرد : حقوق بشر در دل تمدن اسلامی و ایرانی شکل گرفته است ولی امروز از سوی بدخواهان مدعی در این زمینه متهم می شویم.
وی درباره به کارگیری بانوان در مسوولیت های اداری استان بیان داشت : آنجا که نیاز به افراد باسواد و اندیشمند داریم باید از توان و شایستگی بانوان بهره برد.
استاندار سمنان شرایط کشور را امیدبخش دانست و گفت : بر خلاف آنچه دوستان کم‌اطلاع و دشمنان مغرض جلوه می دهند، اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و گزارش‌های رسمی از موفقیت‌های دولت به ویژه در بخش اشتغال خبر دارد.
چاوشی تاکید کرد : دستگاه های اجرایی اقدامات خود در زمینه تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال را از طریق رسانه ها منعکس کنند و به آگاهی مردم برسانند.
استاندار سمنان ، انباشت اشتغال را یکی از مشکلات کنونی جامعه برشمرد و افزود : این مساله به این دلیل است که در دولت پیش از تدبیر و امید آنچنان که باید تدبیرنشده، پول هایی که باید صرف اشتغال می شده انجام نشده و امروز شاهد بیکاری هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این نشست، وظیفه مسوولان را طبق سیره ائمه(ع) نجات مردم از گرفتاری، سیر کردن گرسنگان و ادای دین مسلمانان ذکر و خاطرنشان کرد: در نوروز امسال وظیفه مردم استان خدمت و شادکردن دل زایران رضوی عبوری است.
در این نشست، محمد جهانشاهی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گزارشی از آمادگی زیرساخت‌ها و هدفگذاری خدمات نوروزی به مسافران و گردشگران در این استان ارایه داد.
استان سمنان در مسیر محور شرقی غربی کشور، سالانه میزبان عبوز 15 میلیونی زایران رضوی است، 21 بازارچه صنایع دستی و سوغات در 25 نقطه استان، بیش از یک هزار و 50 ساعت برنامه فرهنگی و آیینی در نقاط مختلف، ارسال پیامک و اپلیکیشن معرفی جاذبه های استان بخشی از برنامه های استان سمنان برای میزبانی از نوروز است.
6103/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.