به گزارش ایرنا، مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در سمنان و سه طرح درمانی و بهداشتی دامغان امروز با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسوولان استانی افتتاح شد.
این طرح ها شامل مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در سمنان، بخش تخصصی 24 تختخوابی بیمارستان ولایت دامغان، خانه بهداشت روستا و امرزان و آزمایشگاه شماره 2 کلینیک تخصصی بیمارستان رضایی دامغان هستند.
ساخت پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سال 94 با 2 هزار و 200 مترمربع زیربنا آغاز و با صرف 72 میلیارد ریال اعتبار در سه طبقه شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی بهره برداری شد.
بخش تخصصی 24 تختخوابی بیمارستان ولایت دامغان با 10 میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت روستا وامرزان با یک میلیارد و 640 میلیون ریال و آزمایشگاه شماره 2 کلینیک تخصصی بیمارستان رضایی دیگر طرح هایی بهداشتی امروز بود که به بهره برداری رسید.
جان بابایی همچنین از مرکز در حال ساخت سوانح و سوختگی و درمان سرطان مرکز درمانی کوثر سمنان بازدید کرد، ساخت این مرکز از سال 90 در 12 هزار مترمربع زیربنا آغاز شده و اکنون 52 درصد پیشرفت دارد.
او از مرکز درحال ساخت دیالیز بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد که در یکهزار و 500 مترمربع با هشت میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده است.
معاون وزیر بهداشت در سفر یکروزه به سمنان از بخش روان مرکز درمانی کوثر سمنان بازدید کرد که در یکهزار و 500 مترمربع زیربنا ساخت آن امسال آغاز شده و 26درصد پیشرفت ساخت دارد.
وی از پد بالگرد مرکز درمانی کوثر سمنان که در 2 هزار 500 مترمربع با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال احداث و تکمیل شد بازدید کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت از طرح اتاق عمل مرکز درمانی امیرالمؤمنین سمنان هم بازدید کرد که در 480 مترمربع زیربنا اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی ، 18 رشته در مقطع کارشناسی دارد.
در استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی یکی در سمنان و دیگری در شاهرود فعالیت دارد.
/6103/9856/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.