به گزارش ایرنا،علیرضا محفوظی روز پنجشنبه در آیین پرواز آزمایشی فرودگاه سمنان با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و گردشگری این استان ،افزود: باید برای آبادنی و رونق کسب وکار در همه مناطق کشور تلاش کرد.
وی از فرودگاه سمنان به عنوان یک ظرفیت ارتباطی مهم کشور نام برد و اظهارداشت: با توجه به میزان قابل توجه پروازهای هوایی استان تهران و همجواری سمنان به پایتخت ، باید رویکرد مدیران سمنان انتقال پروازهای تهران به این فرودگاه باشد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با انجام پرواز آزمایشی در این فرودگاه ، چرخه برخوداری همه مراکز استانهای کشور از فرودگاه تکمیل شد.
احمدهمتی خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی و سرما و لغو پروازهای احتمالی در فرودگاه های کشور، از فرودگاه سمنان به عنوان فرودگاه معین می توان استفاده کرد.
وی ادامه داد: از این فرودگاه می توان برای پروازهای مشهد، عسلویه و عتبات عالیات استفاده کرد و امید است پروازهای منظم سطح ملی در سمنان داشته باشیم.
همتی با اشاره به دریافت مجوز مرز هوایی در آینده ادامه داد: باند فرودگاه سمنان مزیت هایی دارد که هواپیماهای پهن پیکر می توانند استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان- مشهد واقع شده است.
سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.
همچنین طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با170 میلیارد ریال اعتبار با حضور دکتر حسن روحانی در هفدهم فروردین 96 به بهره برداری رسید.
باند پروازی این فرودگاه 2 هزار و800 متر طول دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.