به گزارش ایرنا ، ایرج کارخایی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی در سالن کوثر استانداری افزود : وجود آزمایشگاه تخصصی مرجع در استان موجب می شود نوع تهدیدات زیستی و راهکار مقابله با آن براساس آزمایش ها به سرعت شناسایی شود.
وی اظهارداشت : یکی از مواردی که در سند راهبردی پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته حفظ ذخایر و منابع ژنتیکی این استان است که سرمایه ارزشمند ملی است.
وی داشتن این آزمایشگاه را برای شناسایی تهدیدات و حفظ و حراست ذخایر و منابع ژنتیکی را الزامی دانست و پایش تهدیدات ، تخلیه و درمان ، پیشگیری و قرنطینه از از جمله وظایف پدافند غیرعامل برشمرد.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و همجواری با هشت استان بزرگ کشور ، تنوع زیستی و کشاورزی و وسعت کویر مستعد و مورد هدف تهدیدهای گوناگون زیستی به صورت طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان حفظ جان انسان ها، مقابله با تهدیداتی مربوط به سلامت ، امنیت ،بهداشت موادغذایی و جامعه را از دیگر وظایف پدافند غیرعامل اعلام و اضافه کرد : اکنون تهدیدات نظامی و سخت افزاری جای خود را به جنگ نرم داده و تهدیدات متناسب با دانش روز است و برای مقابله باید در زمینه پدافند غیرعامل اقدامات جدی انجام شود.
به گزارش ایرنا ، پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
سه هزار گونه گیاهی در استان سمنان شناسایی شده است که بیش از یکصد گونه این گیاهان از خواص دارویی برخوردار است.
بیش از 23 درصد از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تشکیل می دهد، که این رقم در حدود 25 درصد کل مناطق حفاظت شده کشور ایران را شامل می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7342
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.