به گزارش ایرنا ، مسعود شمس‌بخش روز سه شنبه در آیین بهره برداری از گام اول ساختمان جدید دانشکده‌های گردشگری و کویرشناسی دانشگاه سمنان، افزود : ماموریت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در یک دوره زمانی آموزش و تربیت دانشجو بود، ولی اکنون، وظیفه این مراکز علمی این است که ساختارهای خود را به سمت ماموریت خود یعنی کارآفرینی برای کشور متحول کنند.
وی تاکید کرد : دانشگاه های کشور باید به سمتی حرکت کنند تا بتوانند جایگاه خود را در حوزه‌های علم، پژوهش، فناوری و نوآوری تقویت کرده و کارآفرینی را رسالت اصلی خود بدانند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه هایی در وزارت علوم برای تقویت کارآفرینی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: با هدف کارآفرینی برای جوانان، کارگروه‌هایی در این وزارتخانه تشکیل شده و برنامه هایی با زمینه فرهنگسازی در دست اجراست و باید گفت برخی از دانشگاه‌های در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.
محمدکاظم شربتدار معاون عمرانی دانشگاه سمنان درباره بهره برداری ساختمان جدید دانشکده های گردشگری و کویر شناسی دانشگاه سمنان گفت: این ساختمان‌ها در زمینی به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه شامل 11 کلاس درس ، 27 اتاق استاد و چهار اتاق مدیر گروه است که برای ساخت آن کنون 50 میلیارد ریال هزینه شد و گام دوم طرح نیمه اول سال 97 به بهره برداری می رسد.
در این آیین بهره برداری ساختمان جدید دانشکده های گردشگری و کویر شناسی علاوه بر مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، سعدان ذکایی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی این وزارتخانه حضور داشت.
دانشگاه سمنان حدود 16 هزار دانشجو در 22 دانشکده دارد، استان سمنان با بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در شاخص تعداد دانشجو نسبت به جمعیت، بالاترین رتبه کشور را داراست.
/6026/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.