محسن هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان ، افزود : سالانه 15 میلیون سفر عبوری گردشگران از استان سمنان انجام می شود که باید برای ماندگاری دست کم 10 درصد از این مسافران تلاش شود.
وی، فاصله کوتاه سمنان تا تهران را فرصتی برای گردشگرپذیری این استان ذکر و خاطرنشان کرد : با ایجاد قطارهای پرسرعت، زمان رسیدن از تهران به سمنان باید به یکساعت و نیم کاهش یاید تا برای گردشگران تهرانی دسترسی آسان میسر شود.
هاشمی، برخی ظرفیت های موجود استان سمنان مانند وجود چشمه‌های آبگرم را طرح‌هایی دانست که در صورت تکمیل می تواند حذب گردشگران تهران را به همراه داشته باشد، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین استان‌های تهران و سمنان برای جذب گردشگران و ماندگاری آنان در سمنان برنامه‌ریزی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به معین بودن سمنان برای استان تهران در زمان مخاطرات، بیان کرد : در زمان غیرخطر، استان تهران باید در استفاده از ظرفیت های گردشگری معین سمنان باشد.
وی بر تبلیغ درباره خط راه آهن تهران- سمنان به عنوان راه دسترسی مناسب و سریع به جای خط تهران- مشهد به عنوان جذابیتی گردشگری تاکید کرد.
هاشمی درباره برنامه گران‌شدن قیمت متروی تهران براساس مصوبه کمیسیون حمل و نقل عمران شورای شهر به پیشنهاد شهرداری تهران، نیز گفت: در دوره‌ای از شورای شهر تهران مصوب شد یک سوم از کل هزینه بلیت متروی تهران از سوی مردم، یک سوم از سوی شهرداری و یک سوم از سوی دولت پرداخت شود و قیمت تعیین شده نیز یک سوم از کل قیمت تمام‌شده است و گران شدن قیمت بلیت متروی تهران هم بر اساس قانون حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مجاز شده است و اگر دولت با آن مخالفتی داشت، موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مالیاتی از گران‌کردن سوخت تعیین می‌کنند که به حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد.
هاشمی افزود: در ایران نیز مقرر بود طبق قانون، حدود هفت درصد از گران شدن قیمت سوخت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اختصاص یابد که این مساله محقق نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انجام روزانه 2 میلیون سفر در متروی تهران، خاطرنشان کرد: 7 خط متروی تهران ظرفیت جابه‌جایی پنج میلیون سفر دارد، اکنون باید پرسید چرا این ظرفیت تکمیل نمی‌شود تا هزینه حمل و نقل برای مردم کاهش یابد.
وی ادامه داد: درباره گران ‌شدن قیمت بلیت تهران برخی نباید جو ایجادکنند به شکلی که مردم گمان کنند حق شان خورده شده، برخی نیز از این مساله برای افزایش رای استفاده سیاسی نکنند، زیرا در هر دو صورت مردن ضرر می‌کنند.
هفت خط متروی تهران ظرفیت پنج میلیون جابه‌جایی در روز را دارد که اکنون روزانه 2 میلیون سفر انجام می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران چهارشنبه و پنجشنبه با هدف حضور در شصتمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر سراسر کشور در سمنان حضور یافت.
استان سمنان دارای بیش از یکهزار و 400 اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی است که حدود 700 اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده است، این استان با قرارداشتن در مسیر تهران- مشهد سالانه میزان عبور 15 میلیونی مسافران است.
در سه سال گذشته و با حمایت دولت تدبیر و امید، ظرفیت اقامتی د راستان سمنان دو برابر شد و هم اکنون بخش خصوصی چهار هزار میلیارد ریال در تاسیسات گردشگری استان سمنان سرمایه‌گذاری کرده است که درمجموع پیشرفت متوسط 40 درصدی دارد.
/6026/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.