به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن مدیریت بحران استانداری با تاکید بر توجه به حوزه جوانان ، افزود : استفاده از ظرفیت جوانان و مشارکت آنان در امور، راهکاری برای حل مشکلات این قشر از افراد جامعه است.
وی اظهارداشت : در این مسیر و برای کاهش معضلات این قشر، باید سمن‌ها و تشکلهای مردم نهاد با میدان داری جوانان فعالیت کنند تا با هم افزایی بین دستگاهی و سهیم کردن جوانان در امور، به توفیق مطلوب در این زمینه رسید.
وی یادآور شد : مسایلی چون جوانان و آسیب‌های اجتماعی و حوزه بانوان مقولاتی است که باید به صورت دقیق، منسجم و همسو به آنان پرداخته شود.
ناجی ادامه داد : اگر در این مسایل حساس ، به صورت غیر هماهنگ عمل شود نه تنها گرهی باز نمی‌شود بلکه کار مسوولانی که وظیفه خطیر ساماندهی این قشر را برعهده دارند این حوزه افزایش می‌یابد و دو چندان خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه فلسفه تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان رفع نواقص و کمبود های حوزه جوانان است، گفت : مسوولان این حوزه در وهله اول باید احصای برنامه‌های انجام شده را در اولویت قرار دهند و سپس با مشارکت جوانان نیازهای اساسی آنان شناسایی و برای حل آن تلاش کنند .
وی با تاکید بر ارایه برنامه شفاف برای سال آینده تاکید کرد : باید به صورت شفاف مشخص شود به لحاظ فضای بیرونی و درونی و سازمانی در چه نقطه‌ای از فعالیت هستیم و باید به کجا برسیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با تأکید بر ضرورت هم افزایی بین دستگاهی برای حل مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد : فعالیت جزیره‌ای موجب هدررفت وقت و هزینه می‌شود.
امیر بینایی با اشاره به راه‌اندازی فرهنگسرای امید خانواده که با هدف کاهش معضلات اجتماعی ، ادامه داد: در کلاس‌های تدارک دیده شده سعی می‌شود با محتواسازی آموزش و مشاوره مشکلات این حوزه کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد : در حوزه آموزش و مشاوره به دنبال مدرسان توانمند برای به فضای خانواده هستیم.
به گزارش ایرنا، در آخرین ارزیابی کشور، 65 درصد از اهداف ستاد ساماندهی جوانان عملیاتی شده و استان سمنان رتبه سوم در برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان را به خود اختصاص داده است. در استان 53 سازمان مردم‌نهاد فعالیت دارد که 32 سازمان در سمنان، 10 مرکز در شاهرود ، 6 مرکز در آرادن ، 2 مرکز در مهدی‌شهر ، 2 مرکز در میامی و یک مرکز در سرخه فعالیت مستمر دارند . شهرهای گرمسار و دامغان فاقد تشکلهای مردم‌نهاد است.
م- ع 6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.