محمد شجاعان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سال گذشته مردم این استان در جشن نیکوکاری 17 میلیارد ریال کمک کردند که این رقم امسال پیش بینی می شود 32به میلیارد ریال افزایش یابد.
وی نیمه دوم ماه اسفند را آغاز جشن نیکوکاری اعلام و اضافه کرد : از مجموع 576 پایگاه سراسر استان ،492 پایگاه در مدارس ، 66 پایگاه شهری و 18 پایگاه همزمان با نمازجمعه آماده جمع آوری کمک های نوع دوستانه مردم سمنان می باشند.
شجاعان با تاکید بر ترویج فرهنگ نوع دوستی درجامعه، تصریح کرد : 31 مرکز نیکوکاری هم زمان با ایام جشن عاطفه ها آماده دریافت کمک های مردمی است.
وی با بیان این که کمک های جمع آوری شده در مدارس استان در اختیار مدیر مدرسه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: هدایا نقدی و غیرنقدی در اختیار دانش آموزان نیازمند همان مدارس گذاشته می شود.
قائم مقام اداره کل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: در مناطق فقیرنشین شهر، کمیته امداد نیز کمک هایی را به هدایای جمع آوری شده افزوده و به دانش آموزان نیازمند اهدا می کند.
وی تاکید کرد : سمنانی ها، تلاش خوبی در اهتمام ورزی به امور نیازمندان و مستضعفین به اندازه توان خود دارند و به واسطه حفظ این سنت پسندیده با حضور در پایگاه ها کمک های نقدی و غیرنقدی را در اختیار کمیته امداد قرار می دهند.
کمک های مردمی به کمیته امداد استان در 11 ماه سال 96 با رشد 30 درصدی به 300 میلیارد ریال رسید.
در استان سمنان، 10 هزار صندوق صدقات خانگی و 200 صندوق در اماکن دیگر وجود دارد، اکنون 88 هزار خانوار مشترک صندوق خانگی هستند.
افراد زیر پوشش کمیته امداد سمنان حدود 23 هزار نفر است که شامل سه درصد جمعیت استان بیش از 700 هزار نفری می‌شود.
س.خ/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.