به گزارش ایرنا، سعیدناجی روز سه شنبه در آیین تجلیل از طلایه داران عرصه تربیتی استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: بسیاری از هجمه ها و گرفتاری های جامعه نشات گرفته از بی توجهی به مقوله عقلانیت در کنار اخلاق در مبانی تربیتی نیروهای جوان جامعه است.
وی اظهارداشت: ترویج نداشتن آموزه های دینی و نشان ندادن منشا عقلانی آن در جامعه، منجر به واگرایی در بین اقشار به خصوص نسل جوان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اخلاق در بین نهاد های حکومتی اگر وجود نداشته باشد موجب بروز آسیب ها در جامعه و خروج قدرت از مفهوم دینی باعث بروز فساد و مشکلات شده و اثرگذاری فعالیت ها دچار اختلال شده است.
ناجی بروز آسیب های اجتماعی طی سال های گذشته را نشان از نیاز جدی به توجه و پیگیری مسوولان و کارشناسان مرتبط در خصوص امور اخلاقی و فرهنگی خواند و گفت: معلمان نقش ممتازی در ارتقای تربیت جوانان جامعه که آینده سازان نظامند، را دارند.
معاون استانداری سمنان ادامه داد: ظهور ادیان الهی در راستای نهادینه سازی اخلاق در جامعه بوده که خدواند پیامبران الهی را برای مکارم اخلاقی مبعوث کرده است.
وی با تاکید بر نقش انسان سازی معلمان در جامعه، اضافه کرد: تلاش مربیان در تربیت انسانی با روح و فطرت الهی باشد چرا که خداوند از روح خود در آدمی دمیده تا اشرف مخلوقات را بوجود آورد.
وی گفت: با وجود تلاش های قابل توجهی که با وجود منابع خوبی که در اختیار دستگاه هاست اما همچنان با مشکلات در حوزه های مختلف بخصوص تربیتی و اصلاح جامعه مواجهه هستیم.
ناجی با اشاره به تغییرات اساسی در جوامع امروزی که جوانان با آن روبرو هستند،افزود: وجود تحولات مختلف باعث فاصله گرفتن انسان ها از سرشت الهی شده است.
وی خاطرنشان کرد: نگاه به دو حوزه اخلاق و عقلانیت در وهله نخست بر عهده خانواده است که متاسفانه تنگناهای موجود و پیچیدگی مسایل باعث شده خانواده ها کمتر بتوانند به این موضوع رسیدگی کنند بنابراین نقش دیگر نهاد ها بخصوص آموزش و پرورش در تربیت و پرورش جوانان پررنگ تر از گذشته می شود.
وی به وظیفه مربیان در بروز رسانی اطلاعاتشان برای پاسخ دادن به سوالات نوین جوانان اشاره کرد و ادامه داد: عدم اعتماد و پاسخگویی شفاف به سوالات جوانان جامعه منجر به از دست رفتن سرمایه های انسانی و اجتماعی در حوزه فرهنگی و تربیتی می شود.
معاون استانداری به عملکرد در حوزه های اخلاقی بخصوص از زوایای عقلانی تاکید و گفت: این 2 مقوله در کنار هم توجه به ارزش های انقلابی و اسلامی است که در جهت ارتقای اخلاق و معنویت برای افزایش تعالی و پیشرفت جامعه و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه های معنوی و مادی موثر می باشند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان شامل هشت شهرستان که بیش از 120 هزار دانش آموز،10 هزار فرهنگی مشغول به کار و 9 هزار فرهنگی بازنشسته وجود دارد.
206 واحد آموزشی در استان وجود دارد که 150 واحد، دولتی است.
س.خ/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.