محمد شجاعان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمک های مردمی به کمیته امداد در چهار حوزه صدقه، زکات، مراکز نیکوکاری و اکرام ایتام و محسنین در سال 95 به میزان 230 میلیارد ریال بود که امسال به 300 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی، رشد وجوهات جمع آوری شده از صندوق های صدقه کمیته امداد استان سمنان را نسبت به سال گذشته، 9 درصد خواند و تصریح کرد: در 11 ماه سال 96 مردم استان 39 میلیارد و 100 میلیون ریال صدقه دادند که این کمک ها در سال گذشته 35 میلیارد و 970 میلیون ریال بوده است.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان را حدود 13 هزار خانوار اعلام و خاطرنشان کرد: حدود 8 هزار و 500 خانوار علاوه بر دریافت خدمات حمایتی کمیته امداد، از مستمری نیز بهره مند هستند.
وی ادامه داد: 4 هزار و 500 خانوار شامل مددجویانی هستند که تنها از خدمات حمایتی کمیته امداد استان سمنان بهره مند و در جریان توانمندسازی قرار گرفته اند.
شجاعان با بیان اینکه کمیته امداد با ارایه تسهیلات و حمایت از مددجویان به ایجاد اشتغال و توانمندسازی آنها در زمینه اقتصاد خانواده است، افزود: از زمان تاسیس نهاد کمیته امداد تا به امروز با گذشت 40 سال، هیچ سالی حتی در شرایط نامساعد و نابسامان اقتصادی کمک های مردمی استان سمنان کاهش نداشت، رشد کمک های مردمی و حمایت های آنها از فقرا و مستضعفین ریشه در اعتقادات دینی و اجتماعی جامعه دارد که خود یکی از نشانه‌های وجود ریشه‌های فرهنگی و انقلابی مردم است.
وی با بیان این که کمک مالی به مددجویان تا دست‌یابی آنها به درآمدی بالاتر از مستمری دریافتی از سوی کمیته امداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مادامی که کارآفرینان مددجو توانستند منبع درآمدی مناسب برای خود و خانواده مهیا سازند، کمیته امداد مستمری را قطع ولی خدمات حمایتی را ادامه داده تا افراد کامل بتوانند مسایل و مشکلات خود را حل کنند.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به این که مددجویان زیادی تا امروز توانستند با توانمندسازی تحول چشمگیری در زندگی خود ایجاد کنند، بیان کرد: برخی از مددجویان کارآفرین با ایجاد اشتغال برای سایر افراد تحت پوشش کمیته امداد موجب رونق اقتصادی آن ها نیز شدند.
شجاعان ادامه داد: برنامه کمیته امداد توانمندسازی همه خانواده های تحت پوشش برای خروج پلکانی از چتر حمایتی این نهاد است، افراد تحت حمایت کمیته امداد سمنان حدود 23 هزار نفر است که شامل سه درصد جمعیت این استان می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان، ارایه خدمات را متناسب با نیاز خانواده ها خواند و گفت: خدمات شامل ارایه مستمری، خدمات درمانی و بیمه تکمیلی، کمک هزینه تحصیلی، کمک به ایتام و فرزندان بدسرپرست، کمک هزینه جهیزیه و ازدواج فرزندان خانوارهای تحت پوشش، خدمات حقوقی، مسکن و ایجاد اشتغال به‌منظور خودکفایی مددجویان است.
وی با اشاره به وجوه های جمع آوری شده از صندوق های صدقات،خاطرنشان کرد: وجوهات در محل جمع آوری، صرف کمک به نیازمندان می شود.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: کمک های مالی مردم به صورت بودجه سالیانه با توجه به نیازهای خانوارها در حوزه های مختلف در اختیار شهرستان ها قرار گرفته و صرف هزینه برای مددجویان می شود.
در استان سمنان، 10 هزار صندوق صدقات خانگی و 200 صندوق در اماکن دیگر وجود دارد، در حال حاضر 88 هزار خانوار مشترک صندوق خانگی هستند.
س- خ 6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.