احسان منصورکیایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سامانه های حمل و نقل هوشمند در مدیریت ترافیک محورها، کنترل اجرای درست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات و مجروحان حوادث رانندگی نقش مهمی دارد.
وی با تاکید بر استفاده از سامانه های هوشمند امروزی برای نظارت بر تردد و تخلفات در جاده ها به عنوان ابزاری برای افزایش امنیت تردد، گفت: تجهیزات هوشمند مانند دوربین‌های نظارت ترافیکی، سامانه های ثبت تخلف سرعت در کلیه محورهای مواصلاتی استان سمنان نصب و آماده بهره برداری شده اند تا شاهد افزایش ایمنی عبور و مرور در جاده ها باشیم.
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز سال 1397، از بهره برداری و شروع به‌کار سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای سمنان- کیاسر و سمنان- فیروزکوه و نصب سامانه های ترددشماری جدید توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان به منظور تکمیل پوشش تجهیزات هوشمند در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
منصورکیایی یادآور شد: با اتمام مراحل اجرایی این طرح، تعداد سامانه های ثبت تخلف استان به 59 دستگاه و تعداد سامانه های تردد شماری به 54 دستگاه رسیده است .
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان بیان کرد: شهروندان به منظور مدیریت سفرها می‌توانند به امکانات سامانه جامع اطلاع رسانی 141 ازقبیل سایت www.141.ir، نرم افزار 141 ویژه تلفن همراه و سامانه گویای 141 مراجعه کنند تا با مشاهده تصاویر دوربین‌های نظارتی و با دریافت دیگر شاخص‌های ترافیکی، سفرهای خود را مدیریت کنند.
860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است و سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت ششمین استان وسیع کشور است. استان سمنان بیش از پنج هزار کیلومتر آزاداره، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.