مهدی یحیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 97 از اول اسفند 96 تا پایان فروردین 97 بر اساس برنامه ریزی روزانه درحدود 350 بازرسی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان سمنان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: این بازرسی ها با توجه به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز اجرا می شود و لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر مراکز فعال تجاری واقتصادی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت ها در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر 55 نفر در استان به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود ، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در بخش عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی رصد می کنند و بر عملکرد واحد‌های صنفی استان سمنان در ایام نوروز نظارت دارند.
یحیایی افزود: در این ایام در حدود 195 ناظر افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند.
وی گفت: کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال است و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی و بخش عرضه برخورد می شود.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی ، کم فروشی ، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه و صادرنکردن صورتحساب، از سوی واحدهای صنفی، با شماره تلفن گویا 124 به سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی بیش از 48 هزار واحد است یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی است.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.