مهدی یحیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش چهار درصدی تعداد بازرسی ها در سال جاری افزود : کاهش تخلفات نشان دهنده تاثیر بازرسی های انجام شده است.
وی اظهار داشت : این بازرسی ها به منظور نظارت و پایش وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان انجام شده است.
وی جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها را از دیگر اهداف بازرسی از واحدهای صنفی برشمرد.
یحیایی اضافه کرد :این تعداد بازرسی از سوی 195 ناظر افتخاری و 55 کارشناس نظارت و بازرسی این سازمان به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است که تعداد 2 هزار 377 مورد تخلف شناسایی شد.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد : گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه ، ارایه نکردن فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق برخی از این تخلفات بوده است.
وی ادامه داد : امسال، تعداد یک هزار و 999 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 17 میلیارد و 628 میلیون در استان ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
وی بیان داشت : در این مدت تعداد یکهزار و 655 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که از این تعداد ، 97 درصد آن به وسیله بازرسان و کارشناسان حوزه نظارت و بازرسی سازمان رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.
به گزارش ایرنا، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.