به گزارش ایرنا ، با فارغ التحصیل شدن دانش آموزانی که در سال تحصیلی جاری مرحله پیش دانشگاهی را می گذرانند، از سال تحصیلی آینده با حذف پیش دانشگاهی ، دانش آموزان با طی پایه دوازدهم دیپلم خود را خواهند گرفت.
حسین فولادیان یکشنبه درگردهمایی معاونین آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق استان سمنان در سالن نشست های آموزش وپرورش میامی راه اندازی این پایه تحصیلی را مهم ترین اولویت مدرسه های این استان خواند.
وی با تشریح برنامه های سال تحصیلی آینده اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ، با بیان این که استقرار پایه دوازدهم آخرین گام دراجرای نظام جدید آموزشی می باشد، افزود: مدیران مدرسه ها باید پیش بینی های لازم برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز این پایه تحصیلی را انجام دهند .
فولادیان از اجرای طرح مهارت آموزی در دوره متوسطه اول و دوم خبر داد وتصریح کرد: این طرح در 33 مدرسه دوره متوسطه اول از اول اسفند ماه شروع می شود وبرای پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم از ابتدای سال تحصیلی آینده اجرا خواهد شد .
عباس صائمی مدیرآموزش و پرورش میامی هم از رشد فعالیت های آموزشی این شهرستان درسال های گذشته خبر داد و گفت : آموزش و پرورش این شهرستان درکنکور سراسری گذشته با 9 درصد رشد قبولی دانش آموزان، بیشترین پیشرفت را در استان بدست آورد و در شاخص های متوسطه دوم طرح مدارس پیشرو رتبه اول را کسب کرد .
وی با بیان این که ، بیشترین مدارس شبانه روزی استان درشهرستان میامی فعالیت می کنند ، افزود: اعتبار سرانه این مدرسه ها پایین بوده و نیازبه توجه ویژه است .
در این نشست ، شرکت کنندگان برنامه های شهرستان متبوع خود برای سال تحصیلی آینده واستقرارپایه دوازدهم تشریح کردند.
6هزارو 300 دانش آموز شهرستان میامی در82 آموزشگاه تحصیل می کنند.
شهرستان میامی درشرق استان سمنان با83هزارکیلومتروسعت با استانهای گلستان ، خراسان رضوی و خراسان شمالی همسایه است .
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.