پژمان صالحی فر روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود : از این تعداد ، 21 هزار و 600 نفر اهداکننده مستمر و بقیه اهداکننده باسابقه بودند.
وی اظهارداشت : همچنین در این مدت از چهار هزار و 79 نفر که برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه کردند، نمونه اولیه گرفته شد.
وی حدود هفت درصد اهداکنندگان خون در سمنان را بانوان اعلام و خاطرنشان کرد : باتوجه به حضور پررنگ بانوان در عرصه های اجتماعی و ظرفیت بالای استان، امیدواریم شاهد مشارکت بیشتر بانوان در این امر ایثارگرانه باشیم.
صالحی فر ادامه داد : 100 درصد نیاز مراکز درمانی سمنان در پایگاه انتقال خون استان برطرف شده و بیش از 21 هزار واحد و فرآورده های خونی به این مراکز ارسال شده است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیشترین فرآورده درخواستی مراکز درمانی در 10 ماه سال جاری را گلبول قرمز اعلام و اضافه کرد : درخواست این فرآورده در استان بیش از 13 هزار واحد بوده که به طور کامل تامین شده است.
صالحی فر با اشاره به اهمیت شبکه ملی خون رسانی در کشور تصریح کرد : تعداد 400 واحد خون به صورت هفتگی و پنج هزار واحد پلاسما هر سه ماه یکبار برای مصرف در شبکه ملی خون رسانی کشور به پایگاه های قم و تهران ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، باتوجه به اینکه شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 27 در هزار است، استان سمنان با شاخص 37 در هزار موفق به کسب رتبه اول کشور شده است.
در استان سمنان پنج مرکز انتقال خون آماده ارایه خدمات به شهروندان است.
6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.