به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز پنجشنبه در جمع استانداران ادواری سمنان و استانداران سمنانی کشور در سالن مدیریت بحران افزود : برگزاری نشست های مسوولان در هنگام ضرورت مثبت بوده اما هنگام مراجعات مردمی مدیران باید جلسات خودمانی کم شود.
وی اظهارداشت : اسلام به تقوای انسان که وظیفه‌ای در قبال خود، خدمت به مردم وظیفه ‌ای در قبال دیگران و تسلیم و خضوع که وظیفه‌ای برابر دیگران است تأکید زیادی کرده است.
در این نشست استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات استانداران سابق، گفت : ایجاد بانک اطلاعاتی و بهره‌مندی از تجربیات این نیروها اقدام مثبتی است که به توسعه استان می‌انجامد.
سیدشهاب‌الدین چاوشی ادامه داد : نیروهای متخصص از سرمایه‌های یک کشور هستند و کشورهای توسعه‌یافته با تکیه بر تجربیات نیروهای انسانی متخصص مسوولیت امور را به جوانان واگذار می‌کنند.
وی با طرح این سوال که اگر دوباره استاندار سمنان باشید پرداختن به چه مسأله‌ای را اولویت فعالیت خود قرار می‌دهید، از استانداران خواست تا نقطه نظرات خود را بیان کنند.
محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از راهبردهای اساسی توسعه اقتصادی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: اداره کشور در شرایط کنونی با اعتبارات دولتی میسر نیست و هر مدیری که به دنبال عمران و آبادی است باید امید خود را از اعتبارات دولتی قطع و به ترغیب سرمایه‌گذران خصوصی بپردازد.
خباز تصریح کرد : در این استان 71 هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه امضاء شده که بیش از 42 درصد آن محقق شده و تحقق باقیمانده آن می‌تواند توسعه این استان را رقم بزند.
محمد حسن اصغرنیا از دیگر استانداران سابق سمنان بر حل ریشه‌ای مصایب و ثبات مدیریت تأکید کرد و گفت: رفع دعواهای درون سازمانی، راه را برای پرداختن به مشکلات مردم و کم شدن گره‌های کشور باز می‌کند.
محمدباقر نویسی استاندار سال 67 سمنان به ضرورت توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر تولید ثروت نباشد کشور و مردم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.
حمید طهایی از دیگر استانداران سمنان بکارگیری 20 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی را در توسعه کشور موثر دانست.
وی به توسعه پارک‌های علم و فناوری، انتقال آب خزر به فلات مرکزی و توسعه گردشگری تأکید کرد.
سید محمود میرلوحی استاندارسابق سمنان با طرح این سوال که چرا استان سمنان نتوانسته جذب مهاجر کند و جمعیت آن ثابت ماند، به تلاش برای نمادسازی استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد : بکارگیری اصولی ظرفیت‌های استان و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری می‌تواند راه برون رفت از مشکلات فعلی باشد.
در این نشست استاندارن نظرات و راهکارهای خود را درباره بهبود وضعیت استان و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های آن ارایه و حل مشکلات کشور را تکلیفی واجب برشمردند.
به گزارش ایرنا، مجمع استانداران سمنان مجمع غیردولتی و غیرانتفاعی است که سال 84 به ثبت رسید و در استان سمنان برای بار سوم این مجمع تشکیل شده است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.