به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر افزود: باید قدردان استقلال و عزت ملی که پس از انقلاب اسلامی بدست آمده است ، باشیم.
وی ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان را یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی جریان معنویت در سیاست را به راه انداخت و ما باید ادامه دهنده آن باشیم.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه باید قدردان نظام سازی معطوف به مردم سالاری دینی پس از انقلاب بود ، ابراز داشت: در هیچ انقلابی در 200 سال گذشته سابقه نداشته که در کمتر از یک سال پس از پیروزی، انتخابات برگزار شود.
امینی تاکید کرد : امام (ره) با هدایت و درایت خویش ارکان نظام را شکل داده و سرنوشت کشور را به دست مردم داد به گونه ای که از رهبری تا اداره شهر و روستا به خواست مردم انتخاب می شود.
وی ادامه داد: ما هنوز در ابتدای راه بوده و برای آینده باید اقدام های بیشتری انجام دهیم.
امینی یادآور شد : باید پیشرفت در اقتصاد با نسخه اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و ترویج روحیه جهادی در مدیریت کشور را دنبال کرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در کشور فساد وجود دارد اما همانند دوران پهلوی سازمان دهی شده نیست، افزود: با این حال، اینکه نظام اسلامی را به خاطر فساد عده ای ناکارآمد جلوه دهیم، بی انصافی است.
امینی اضافه کرد: گاهی برخی ناخودآگاه و به قصد خیر، هدفی که دشمن دنبال می کند را به زبان می آورند.
وی تاکید کرد: باید نسبت به سه نعمت دین و مظاهر آن، ولایت فقیه و وحدت حساس باشیم.
همچنین در نماز جمعه این هفته شاهرود، تعدادی از بانوان صنعتگر در حوزه صنایع دستی شهرستان تجلیل شدند.
پیش از بیان خطبه های نماز جمعه ، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و شهردار شاهرود به مدت 2 ساعت به سوالات مردم پاسخ دادند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان **** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.