ربابه خیرآبادی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : در این طرح، همه افرادی که ساکن شهر و بیشتر هم حاشیه نشین بوده اما هیچ بیمه ای نداشتند، به طور رایگان بیمه شدند.
وی یادآور شد: افرادی که پیش از این در سامانه بیمه سلامت نام نویسی کرده و یا دفترچه بیمه داشتند، همچنان می توانند از خدمات این بیمه در بخش دولتی بهره مند شوند اما از آبان ماه امسال، برای استفاده از خدمات بخش خصوصی، باید نیمی از حق بیمه خود را متقبل شوند.
خیرآبادی اضافه کرد: افرادی هم که تا به حال بیمه نشده اند، با پرداخت 50 درصد حق بیمه خود معادل پرداخت سالانه 2 میلیون و 400 هزار ریال، زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی ساکنان شهری 10 درصد و اهالی روستا پنج درصد ازهزینه بستری خود را می پردازند، افزود: بنا بر تحقیقی که چندی پیش در استان سمنان انجام شد، رضایت مردم از ارایه خدمات دولت در این طرح به بیش از 85 درصد رسیده بود.
رئیس بیمه سلامت شهرستان شاهرود به زیر پوشش قرار گرفتن 136 بیمار خاص در شاهرود و 17 بیمار در میامی، اشاره کرد و گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، ام اس و افراد نیازمند به دیالیز و کسانی که پیوند کلیه انجام داده اند، برای تهیه دارو و دریافت خدمات تخصصی به صورت 100 زیر پوشش بیمه هستند.
خیرآبادی ادامه داد: درخصوص بیماران صعب العلاج مانند افراد مبتلا به سرطان هم در خرید دارو سهم بیمار 10 درصد است.
سازمان بیمه سلامت در سال 91 و با هدف تجمیع سازمان های بیمه گر و یکسان سازی خدمات پایه، آغاز به کار کرد.
رسالت این سازمان پوشش فراگیر و همگانی بیمه سلامت، ارتقا بسته بیمه پایه و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت است.
صندوق های بیمه کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه سلامت همگانی و ایرانیان و سایر اقشار زیر مجموعه بیمه سلامت هستند.
در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار 11 میلیون ایرانی، در طرح تحول سلامت، زیر چتر حمایتی بیمه درمانی قرار گرفتند.
در استان سمنان 53 هزار و 372 تن زیر پوشش بیمه همگانی هستند. این آمار در شاهرود 19 هزار و 280 تن است.
از مجموع جمعیت بیش از 240 هزار نفری افراد زیر پوشش بیمه سلامت در استان سمنان، بیش از 118 هزار تن یعنی حدود نیمی از آنان متعلق به شاهرود و میامی هستند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان *** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.