به گزارش ایرناف سیدحمید کلانتری روز چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی ، اتحادیه ها و تعاونی های سمنان در سالن اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان افزود : باید با ظرفیت سازی و آفرینی در روستاها و استفاده از ظرفیت موجود برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کرد.
وی اظهارداشت : با هدف ایجاد اشتغال در روستاها طرح روستا تعاون در این مناطق کشور اجرا می شود و چهار بانک عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار می دهد.
وی خاطرنشان کرد : در مرحله نخست طرح روستا تعاون، یکهزار روستای کشور هدفگذاری شده است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی جدید و یا تقویت تعاونی های موجود اقدام کنند واز این تسهیلات بهره مند شوند.
وی با بیان این که باید از ظرفیت های طبیعی ، تاریخی و بوم گردی موجود در روستاها برای رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد گفت: استقرار سمنان در مسیر زائران امام رضا (ع) فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار است.
کلانتری با بیان این که در کشور بیش از 92 هزار تعاونی فعال وجود دارد افزود: از این تعداد تعاونی بیش از یکهزار تعاونی در استان سمنان و جود دارد که این آمار نشان دهنده سهم 1.2 درصدی استان سمنان در تشکیل تعاونی های کشور است.
در استان سمنان یکهزار تعاونی در بخش های مختلف فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.