عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در چند سال گذشته اقداماتی مثبتی در ارتباط با رفع نقاط حادثه ساز، ایمن سازی جاده وارتقا کیفیت محورها در مناطق روستایی سمنان انجام گرفته که به کاهش تصادفات منجر شده است.
وی با بیان این که عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث جاده ای دارد، اظهارداشت : کاهش تصادفات امری دشوار بوده و نمی توان آن را به صفر رساند اما این استان در بخش های مختلف حمل و نقل از نظر میزان کاهش تصادفات آمار به نسبت مطلوبی دارد.
وی خاطرنشان کرد : کیفیت جاده های روستایی این استان در مقایسه با گذشته ارتقا یافته اما از علل مهم وقوع تصادفات در این بخش می توان به بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا اشاره کرد.
نژاد صفوی بیان کرد : آمارها نشان می دهد شمار وقوع تصادفات روستایی در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد اما این وضعیت در راههای روستایی چشمگیر است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان ادامه داد: در 9 ماه گذشته تلفات برون شهری روستایی دراستان سمنان 30 نفراعلام شده که نسبت به مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش نشان می دهد و رتبه هشتم در کشور را دارد.
وی تصریح کرد : همه ساله طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها انجام می گیرد که تاکنون 60 روستا ایمن سازی شده و طرح ارتقا ایمنی موتورسوران نیز در 20 روستای استان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد . 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.