سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این محصولات شامل انواع فرآورده های خام دامی و جوجه یکروزه، ، سیب ، عدس، انگور، کشمش، میوه های خشک شده، لبنیات اعم از پنیر، خامه و ماست است.
وی ارزش ریالی این مقدار محصولات صادراتی 766 میلیارد ریال معادل 21 میلیون دلار اعلام کرد و اظهارداشت: محصولات کشاورزی صادر شده 40 درصد نسبت به 9 ماهه سال 95 افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد : همچنین این میزان صادرات 24 درصد بر مبنای ارزش دلاری و 38 درصد بر مبنای ارزش ریالی نسبت به 9 ماهه گذشته رشد یافته است.
میرعماد عراق، روسیه، کویت، مالزی، هلند، ارمنستان، دانمارک، آلمان، اتریش، بلژیک، مجارستان، لهستان، قطر، بحرین، آذربایجان، افغانستان و ترکیه را از جمله کشورهای وارد کننده محصولات باغی، دامی و زراعی این استان ذکر کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد : این استان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی را برای تولید محصول سالم و صادراتی دارد.
وی یادآورشد : مصرف کود و سم به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر و محصولات کشاورزی تولیدی این استان سالم و قابلیت صادرات بالایی دارد.
43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان فعالیت دارند. این استان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.