اسماعیل غنیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در کشورهایی که توزیع عادلانه درآمد صورت می گیرد، شاخص های سلامت اجتماعی وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد.
وی اظهارداشت : در سال 95 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در پنج سال بعد از آن مصرف موادمخدر 25 درصد کاهش یابد و از این رو، مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید تدوین و به اختصار به طرح کاج معروف شد و عنوان اجرایی آن، طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد در جامعه کار و تولید است.
وی خاطرنشان کرد : بر اساس 13 هزار نمونه پیمایش شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید در سال 95 در کشور 21 درصد نمونه ها آزمایش مثبت اعتیاد داشتند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد : در استان سمنان نیز بر اساس آمار شیوع شناسی 302 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و 18.2 درصد آزمایش نمونه ها مثبت اعلام شد و این در حالی است نرخ بیکاری در استان 11.3 درصد در آن زمان اعلام شد.
غنیان تصریح کرد : این آمار مبین این است که بین نرخ بیکاری و اعتیاد رابطه معناداری وجود ندارد، اما بیکاری یک عامل تسهیل کننده گرایش افراد به اعتیاد است.
وی بیکاری، سرزنش خانواده و دسترسی آسان به مواد را از دیگر موارد گرایش به مواد مخدر اعلام و اضافه کرد : در مناطقی که افراد سهولت بیشتری برای دسترسی به موادمخدر دارند، افراد فرصت بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که گرایش به موادمخدر، علاوه بر عوامل روانشناسی و رفتاری ریشه در عوامل اجتماعی نیز دارد زیرا ناهنجاری در روش زندگی موجب ترغیب به اعتباد می شود، ادامه داد: طرح کاج به دنبال تغییر سبک زندگی است.
غنیان ادامه داد : ایجاد واحدهای همیار کارکنان و بهبانان کارکنان از ضرورت‌هاست و این مساله در کاهش بروز اعتیاد می تواند تاثیرگذار باشد و باید منابع این موضوع بیشتر شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: دوره آموزشی طرح کاج با هدف توانمندسازی بهبانان و همچنین دوره های آموزشی مختص کارگران درباره مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.