سرهنگ حسن خسروجردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رانندگان خودروهای سنگین اغلب به دلیل خستگی و خواب آلودگی دچار حادثه می شوند که باید نسبت به آگاه سازی این قشر از جامعه نیز تلاش شود تا هنگام احساس خستگی در اولین توقفگاه استراحت کنند.
وی با بیان این که در تعطیلات پایان هفته گذشته تصادفات جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی استان سمنان گزارش نشد، اظهارداشت : رعایت قانون و مقررات رانندگی حافظ سلامتی انسان است.
وی با بیان این که 60 درصد واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان احتمال خواب‌آلودگی راننده وجود دارد و در چنین مواقعی رانندگان در اولین توقفگاه استراحت و سپس با هوشیاری به مسیر ادامه دهند.
وی با بیان این که 40 دوربین سرعت سنج محورهای استان را کنترل می کنند، ادامه داد : در برخی محورهای کوهستانی سمنان به خصوص خوش ییلاق و فولاد محله اغلب با مه گرفتگی همراه است و پرهیز از سبقت نابه‌جا، رعایت سرعت مطمئن و داشتن تجهیزات برای کاهش سوانح جاده ای ضروری است.
رییس پلیس راه استان سمنان با بیان این که محور اولنگ - رامیان همچنان مسدود است، تصریح کرد : رانندگان وسایل نقلیه برای تردد به شهرهای شمالی از مسیرهای ترانزیتی مطمئن که پلیس راه و هلال احمر در آن مستقراست تردد کنند.
660 کیلومتر از محور اصلی تهران مشهد از استان سمنان عبور می کند و سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی سمنان تردد می کنند.
سالانه دستگم بیست میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.