کمال ترابیان روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب در استان سمنان گفت: خوشبختانه شهروندان و مسئولان این شهرستان استقبال بی نظیری از این جشنواره داشتند.
وی گفت: در مدت برگزاری جشنواره 39هزار جلد کتاب از سوی مردم و مسئولان و20هزارجلد ازسوی خیران عرصه فرهنگ مکتوب استان تهران به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده است .
ترابیان با بیان اینکه امسال طرح نذر کتاب در شهرستان میامی اجرا می شود افزود:در راستای اجرای این طرح کتاب های قابل استفاده و خوانده شده به مناطق محروم وکم بضاعت اهدا می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میامی باتوجه به اهمیت کتاب تصریح کرد: جوانان ونوجوانان نسبت به موضوع کتاب و فراگیری علم تلاش نمایند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی گفت : اجرای طرح اهدای کتاب های مفید و بدون استفاده ، کار بسیار ارزشمندی بود که توجه مردم را به اهمیت کتاب و کتابخوانی جلب کرد.
ترابیان با اشاره به نبود امکانات فرهنگی در برخی روستاها و محروم بودن دانش آموزان از تهیه کتاب ، افزود: کتاب های بدون استفاده پس از جمع آوری در روستاهای محروم این شهرستان توزیع شد.
شهرستان میامی یک کتابخانه عمومی شهری و 3 کتابخانه روستایی با 26هزارجلدکتاب دارد .کتابخانه عمومی میامی 2هزار و300 نفر عضو دارد .
کتابخانه های روستایی دربخش کالپوش 650عضو و در روستای فرومد هم 550 عضو دارد.
شهرستان میامی با بیش از40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع شده است.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.