به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان سمنان در سالن استانداری با تاکید برضرورت بهینه سازی مکان های عمومی با توجه بر محدودیت ها و نیازهای معلولان افزود: به منظور برقراری عدالت در استفاده از امکانات برای معلولان استان ، در منطقه خاصی از شهر مکان هایی در نظر گرفته شود.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی ، اظهارداشت : دستگاه های اجرای موظف هستند از فعالیت های خود در زمینه اجرای مصوبات استانی گزارش ارایه دهند.
وی خاطرنشان کرد : ایجاد انسجام و وحدت رویه می تواند از موازی کاری درانجام امور مناسب سازی فضاها برای معلولان جلوگیری کند.
ابک با بیان این که طرح مناسب سازی در ساخت ساختمان های باید لحاظ شود، ادامه داد: روش های علمی و تجربی در مناسب سازی اماکن برای معلولان در نقشه های عمرانی و شهری مد نظر گرفته شود.
وی با اشاره به تغییر نگرش در جامعه نسبت به معلولان تصریح کرد: باید آموزش های لازم در جهت ترویج فرهنگ اجتماعی صورت گیرد که رسانه ها نقش بسزایی در آن دارند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: جلب مشارکت عمومی می تواند در پیشبرد و تحقق برنامه های مناسب سازی موثر باشد.
12هزار معلول زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند که برای تامین نیازمندی های آن ها باید به صورت جدی توجه شود.
این تعداد افراد معلول، پنج هزار و 550 زن و بیش از هفت هزار مرد هستند.
در استان سمنان حدود 22 هزار مددجو از بهزیستی خدمات مختلف می گیرند.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادی**انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.