حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی روز دوشنبه در نشست خبری در دفتر خود افزود: مردم ایران بویژه شاهرودی ها کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری پس از سرنگونی رژیم صدام برای بازسازی عتبات عالبات هدیه کرده اند.
وی تاکید کرد: مردم شهرستان شاهروداز نیمه دوم سال 94 تاکنون برای پیشبرد اهداف عمرانی و توسعه عتبات 693گرم طلا به میزان 770میلیون ریال اهدا کردند .
وی با بیان اینکه در مجموع مردم شهرهای مجن ،کلاته خیج و بسطام و همچنین روستاهای شهرستان شاهرود سه میلیاردو 340میلیون 340 میلیون ریال برای این امر اهدا کرده اند ، ادامه داد: خیران و به ویژه بانوان با ادامه این روند سهم بزرگی در توسعه خدمات به زائران عتبات دارند .
امینی یا اشاره به اینکه در طول تاریخ مردم ایران پیوند عمیق و ناگسستنی با ائمه اطهار (ع) و عتبات عالیات در عراق داشتند ، تاکید کرد: این پیوند و حفظ آن از جهت دینی و مذهبی و همچنین ارتقای امنیت منطقه بسیار اهمیت دارد.
رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود گفت: مردم می توانند برای سهیم شدن در هر خشت طلا 21 میلیون و 500هزار ریال پرداخت کنند .
امینی افزود: مردم می توانند برای هر سهم در صحن حضرت فاطمه (س) حرم حضرت علی (ع) در نجف 30 میلیون ریال و در کربلای معلی برای صحن عقیله بنی هاشم (س) 40 میلیون ریال پرداخت کنند.
عباسعلی نوروزعلی مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت : تاکنون 30نفر رابط فرهنگی به صورت افتخاری با این ستاد همکاری کردند .
ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی عراق در سال 1382 به همت جمعی از دوستداران اهل بیت (ع) و متخصصان ، معتمدان و خیران، با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای توسعه اماکن مقدس عراق تشکیل گردید.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.