حسن فتح خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 2 هزار و 326 فعال اقتصادی استان از این تسهیلات بهره مند شدند، افزود: 667 میلیارد ریال از این مقدار تسهیلات به صنعت، 268 میلیارد ریال در بخش خدمات و بازرگانی، 104 میلیارد ریال بخش کشاورزی و 102 میلیارد ریال به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شد.
وی تامین سرمایه طرح های مولد و اشتغالزا را برنامه های حمایتی بانک سپه در اجرای سیاست های دولت برشمرد، تصریح کرد : بیش از 58 درصد تسهیلات در استان سمنان در این مدت به بخش صنعت اختصاص یافته است.
وی با اشاره به این که بانک سپه برای کمک به اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی اقداماتی در جهت جذب منابع و تخصیص آن به بخش تولید انجام داده است،اظهار داشت : تخصیص منابع به واحدهای تولیدی در 9 ماه سال جاری نسبت به پایان سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
مدیر شعب بانک سپه منطقه سمنان خاطرنشان کرد : این بانک با پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی و اقشار مختلف مردم گام مهمی در توسعه و پیشرفت بخش های مختلف استان سمنان برداشته است.
فتح خواه در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط این استان یادآور شد: سهمیه بانک سپه در این ارتباط در سال 95 ، 330 میلیارد ریال بود که این رقم امسال با رشد 2 برابری به 550 میلیارد ریال رسیده است.
وی تصریح کرد : برای کمک به تولید و اشتغال در قالب سامانه بهین یاب در سال گذشته 47 فقره تسهیلات به مبلغ 330 میلیارد ریال و در 9 ماهه سال جاری 16فقره تسهیلات به مبلغ 249 میلیارد ریال به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته است.
وی ادامه داد : بانک سپه با پرداخت حدود 50 درصد از سهمیه تعیین شده اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در سمنان، رتبه سوم را در بین بانک های استان به خود اختصاص داد.
مدیر شعب بانک سپه منطقه سمنان بیان داشت : بیش از 26 میلیارد ریال از بودجه تخصیصی برای اجرای تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 95 کل کشور برای بخشودگی سود متعلق به تسهیلات منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات و وجه التزام تسهیلات پرداختی معوق مربوط به 864 پرونده در شعب بانک سپه این استان تعیین تکلیف شده است.
فتح خواه اضافه کرد : بانک سپه از ابتدای سال جاری در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای کمک به رفع مشکلات قشر آسیب پذیر، بالغ بر 10 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان پرداخت کرده است.
وی با اشاره به پرداخت یک هزار و 300 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان یادآور شد : 142 میلیارد ریال از منابع داخلی بانک سپه به این امر اختصاص یافت.
به گفته وی 76 میلیارد ریال از این تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال 95 و مبلغ 66 میلیارد ریال از ابتدای سال 96 تاکنون پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک سپه منطقه سمنان بیان داشت : تعداد تسهیلات پرداختی در استان در سال گذشته 723 فقره و در 9 ماه سال جاری 607 فقره بوده است.
وی با بیان این که بانک سپه براساس مصوبه شورای پول و اعتبار عمل می کند ، گفت : متاسفانه برخی از موسسات نرخ های بانکی را رعایت نمی کنند که این عامل زمینه ساز خروج منابع از بانک سپه شده است.
فتح خواه ضمن تصریح کرد: بعد از رفع تحریم های ظالمانه بانک سپه با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متعهد خود در حوزه های مختلف به ویژه فعالیت های ارزی گام های مهمی در جهت کمک به توسعه تجارت خارجی کشور برداشت.
وی در مورد عملکرد شعب بانک سپه استان در حوزه فعالیت های ارزی گفت: این بانک با یک جهش بزرگ در صدور حواله ارزی به ارزش یک میلیون و 100 هزار دلار و گشایش اعتبار اسنادی(Lc) به ارزش 600 هزار دلار عملکرد مطلوبی در حوزه فعالیت های ارزی منطقه سمنان داشته است.
بانک سپه منطقه سمنان با 25 شعبه فعال آماده ارائه خدمات بانکی به بخش های مختلف اقتصادی و مردم استان است.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/
خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.