حسین مطواعی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ، کوه قطری را یکی از برف گیرترین نقاط شهرستان شاهرود اعلام کرد و افزود: با این همه ایستگاه مخابراتی قطری بدون هیچ کاستی در حال کار می‌باشد.
وی گفت: بر اثر بارش شدید نخستین برف زمستانی در ارتفاعات کوه قطری شاهرود که تا 70 سانتی‌متر هم می‌رسد،فنس‌ها و دکل‌های ایستگاه مخابراتی این منطقه به دیوارهایی از جنس برف تبدیل شده است.
مطواعی افزود: برف جاده دسترسی به ایستگاه مخابراتی قطری را بسته بودکه بازگشایی شد.
ایستگاه مخابراتی قطری ، یکی از 24 ایستگاه مخابراتی منطقه شمال‌شرق است که در ارتفاع 2300متری از سطح دریا واقع گردیده است.
معاون مخابرات منطقه شمال‌شرق تصریح کرد: هر ساله در فصل زمستان و همچنین اوایل بهار و اواخر پاییز راه دسترسی به این ایستگاه مخابراتی با بارش شدید برف و بوران بسته می شود که دسترسی به آن تنها باخودروهای برف پیما مقدور است.
به گفته وی، این ایستگاه مخابراتی در مسیر لینک سراسری رادیویی تهران –شاهرود- گرگان قرار دارد که در تامین ارتباط مخابراتی مورد نیاز عملیات مراکز انتقال نفت و تاسیسات واقع در استان گلستان (منطقه شمال) اهمیت بسزایی دارد.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق شاهرگ اصلی سوخت رسانی به پنج استان کشور است که سالانه 6/5 میلیون لیتر فراورده های نفتی در خطوط انتقال این منطقه جابجا می شود.
خطوط لوله و مخابرت نفت منطقه شمالشرق سوخت رسانی به 5 استان سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان و بخشی از مازندران را برعهده دارد.
از 14 هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت کشور ، یک هزارو 100کیلومتر در منطقه شمالشرق قرار دارد که شامل خط 22 اینچ ری به سمت سمنان و شاهرود، خط 20 اینچ شاهرود به سمت سبزوار، مشهد و نیشابور، انشعاب خط 8 اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به سمت تربت حیدریه و خط 12 اینچ شاهرود به سمت علی آباد وگرگان استان گلستان است .
همچنین چهار مرکز انتقال نفت سمنان، شاهرود، سبزوار و امام تقی و هفت منطقه تاسیسات نفتی سمنان، دامغان، شاهرود، نیشابور، تربت حیدریه و مشهد در مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق شاهرود است.
به گفته مسوولان ، عدم رعایت حریم خطوط از سوی برخی مردم و دستگاه های اجرایی از مهم ترین مشکلات این شرکت است.
این شرکت در هفت ماه امسال سه میلیارد و 504 میلیون و 751 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی را در پنج استان توزیع کرده است که معادل 22 میلیون و 42 هزار و 460 بشکه نفت است .
در این مدت 2 میلیارد و 79 میلیون لیتر نفت گاز و یک میلیارد و 30 میلیون لیتر بنزین در استان های زیر مجموعه توزیع شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.