سید محمد ناظم رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تبدیل سمنان به مقصد گردشگری با توجه با وجود آثار تاریخی فاخر در این شهر نیازمند ارایه و تدوین طرحی جدید برای این بخش است.
وی با اشاره به تنگناها و کمبود اعتبارات برای توسعه گردشگری شهر سمنان ، اظهارداشت: یکی از راهکارهای رقابت با دیگر استان ها برای جذب گردشگر معرفی آثارهای تاریخی برجسته است.
وی به اعتبارات مورد نیاز برای توسعه این شهر اشاره نکرد.
ناظم رضوی با بیان این که برای توسعه و رونق گردشگری باید برای جذب سرمایه گذاران بسترسازی شود، خاطرنشان کرد : ایجاد شرایط ویژه برای جذب سرمایه گذار در احیای بافت تاریخی در دستور کار شهرداری این شهر قرار گرفته است.
شهردار سمنان ادامه داد : برای جذب گردشگر، باید فرهنگ گردشگرپذیری را در بین مردم شهرستان سمنان نهادینه کرد و با اهمیت بخشی به زیرساخت ها می توان گام های عملیاتی برای رونق کسب و کار این منطقه از استان برداشت.
وی تصریح کرد : ایجاد نماد های شهری متناسب با تاریخ و فرهنگ این شهر در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.
در شهر سمنان، 2 هتل و چهار کمپ بین راهی و رستوران ،23 رشته فعال صنایع دستی ، 22 کارگاه صنایع دستی و 868 هنرمند صنایع دستی و همچنین 93 بنا، 9 تپه تاریخی و 22 میراث فرهنگی معنوی وجود دارد و بیش از 120 اثر تاریخی سمنان به ثبت ملی رسیده است.
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.